W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Lead

W Urzędzie Stanu Cywilnego w Pabianicach przyjmowanie interesantów odbywa się
po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty.

Tel.: +48 42 22 54 623

Konieczność umówienia wizyty nie dotyczy sporządzania bieżących aktów zgonu.

UWAGA!

Do budynku Urzędu będą mogły wejść wyłącznie osoby umówione na wizytę zachowujące środki ostrożności (zakrywanie ust i nosa) wynikające z Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Ze względu na podpisywanie dokumentów urzędowych, zaleca się posiadanie rękawiczek i własnego długopisu.






Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Maria Klonowska

95-200 Pabianice
ul. św. Jana 4
I piętro, pokój nr 11

tel.: +48 42 22 54 623
fax: +48 42 22 54 669

Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Aneta Graczyk

95-200 Pabianice
ul. św. Jana 4
I piętro, pokój nr 13

tel.: +48 42 22 54 623
fax: +48 42 22 54 669

Urząd Stanu Cywilnego

95-200 Pabianice
ul. św. Jana 4
I piętro, pokój nr 10

tel.: +48 42 22 54 623
fax: +48 42 22 54 669
 

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
 

Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego
 


Numery kont bankowych:
58 1560 0013 2473 5210 8000 0002 – opłata skarbowa
31 1560 0013 2473 5210 8000 0003 – opłata za ślub poza lokalem 


Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje interesantów:

  • w poniedziałki wyłącznie sporządzanie aktów zgonu na podstawie karty zgonu od godz. 8:00 do godz. 16:00;
  • środy i czwartki od godz. 8:00 do godz. 16:00;
  • we wtorki od godz. 8:00 do godz. 17:00;
  • w piątki od godz. 8:00 do godz. 15:00.

Z dniem 1 czerwca 2016 r. zmianie ulegają zasady przyjmowania interesantów w Urzędzie Stanu Cywilnego w Pabianicach.
Od dnia 1 czerwca 2016 r. Urząd Stanu Cywilnego w poniedziałki jest nieczynny dla interesantów, za wyjątkiem sporządzania aktów zgonu na podstawie karty zgonu.


Zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Miasta Pabianic Nr 145/2017/P z dnia 30 czerwca 2017 r. ceremonie zawarcia związku małżeńskiego odbywają się w soboty oraz w pierwszy dzień świąt Wielkanocy i Bożego Narodzenia w godzinach 14:00-17:00. Poza godzinami pracy Urzędu w dniach pracy Urzędu ceremonie zawarcia małżeństwa odbywają się w czwartki w godzinach 16:00-17:00


Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego (stosującego symbol USC) należy w szczególności:

  1. sporządzanie aktów stanu cywilnego (urodzeń, zgonów i małżeństw, w tym aktów małżeństw ślubów wyznaniowych),
  2. wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego,
  3. wydawanie zaświadczeń:
    1. stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
    2. o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
    3. o wpisach dokonanych w księgach stanu cywilnego lub ich braku,
    4. o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego,
  4. wydawanie decyzji administracyjnych o:
    1. zmianie imienia i nazwiska,
    2. sprostowaniu oczywistego błędu pisarskiego w aktach stanu cywilnego,
    3. uzupełnieniu treści w aktach stanu cywilnego,
    4. odtworzenia aktu stanu cywilnego,
    5. wpisaniu do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,
    6. skróceniu miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego,
    7. sporządzeniu aktu stanu cywilnego, który nie został zarejestrowany w zagranicznym urzędzie,
  5. wpisywanie wzmianek dodatkowych i przypisków w aktach stanu cywilnego na podstawie decyzji administracyjnych, orzeczeń sadowych i innych dokumentów przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego,
  6. prowadzenie spraw dotyczących unieważnienia aktów stanu cywilnego stwierdzających to samo zdarzenie,
  7. przyjmowanie oświadczeń o:
    1. uznaniu ojcostwa,
    2. zawarciu związku małżeńskiego (udzielanie ślubów),
    3. zmianie imienia dziecka,
    4. nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
    5. wyborze nazwiska dziecka,
    6. powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem rozwiązanego małżeństwa,
  8. uznawanie za skuteczne na terenie Polski zagranicznych orzeczeń i innych aktów dotyczących stosunków rodzinnych w świetle nowych regulacji prawnych,
  9. przechowywanie i konserwacja ksiąg i aktów zbiorowych stanu cywilnego oraz przekazywaniu ksiąg 100-letnich do właściwego Archiwum Państwowego,
  10. przygotowanie wniosków i organizowanie uroczystości odznaczenia medalami "Za długoletnie pożycie małżeńskie",
  11. sprawdzanie i potwierdzanie wniosków o wydanie dowodów osobistych,
  12. międzynarodowa wymiana informacji z zakresu stanu cywilnego,
  13. wykonywanie innych zadań w zakresie aktów stanu cywilnego określonych w ustawach i przepisach szczególnych.

Brak artykułów