Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Wydział Urbanistyki

XML

Naczelnik Wydziału Urbanistyki
Anna Szumigaj

95-200 Pabianice
ul. Tadeusza Kościuszki 22/26
I piętro

tel.: +48 42 22 54 638
e-mail: a.szumigaj@um.pabianice.pl

Wydział Urbanistyki

95-200 Pabianice
ul. Tadeusza Kościuszki 22/26
I piętro

tel.: +48 42 22 54 638
e-mail: urbanistyka@um.pabianice.pl

Do zadań Wydziału Urbanistyki (stosującego symbol UR) należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw dotyczących zagospodarowania przestrzennego Miasta, w tym:
    1. opracowywanie planu ogólnego Miasta oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    2. sporządzanie dokumentacji prac planistycznych,
    3. opracowywanie analiz przestrzennych i innych opracowań planistycznych,
    4. nadzór nad działalnością Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej,
    5. opiniowanie zgodności podziałów nieruchomości z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
    6. opiniowanie projektów planów ogólnych i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin ościennych;
  2. prowadzenie gminnej ewidencji zabytków i realizacja wynikających z niej zadań;
  3. prowadzenie spraw w zakresie wydawania decyzji administracyjnych dotyczących:
    1. ustalania lokalizacji inwestycji celu publicznego,
    2. ustalania warunków zabudowy,
    3. wstrzymania użytkowania terenu;
  4. wydawanie wypisów i wyrysów z obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz planu ogólnego Miasta;
  5. wydawanie opinii urbanistycznych;
  6. ocena zgodności dokumentów programowych z dokumentami planistycznymi miasta oraz przepisami prawa;
  7. udostępnianie informacji urbanistycznej;
  8. wydawanie zaświadczeń dotyczących zgodności przewidywanego lub realizowanego przedsięwzięcia z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  9. opiniowanie w zakresie zgodności z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego szkiców wstępnych projektów podziałów nieruchomości w celu wydania decyzji administracyjnych;
  10. prowadzenie rejestru:
    1. wydanych decyzji administracyjnych,
    2. wniosków o sporządzenie lub zmianę planu ogólnego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
    3. uchwał w sprawie uchwalenia lub zmiany planu ogólnego i planów miejscowych;
  11. tworzenie cyfrowych danych przestrzennych dotyczących aktów planowania przestrzennego;
  12. tworzenie, aktualizowanie i udostępnianie zbiorów danych przestrzennych;
  13. przygotowywanie w zakresie merytorycznym dokumentacji w postępowaniach o udzielanie zamówień publicznych, prowadzonych przez Wydział;
  14. pobieranie opłaty skarbowej od czynności urzędowych w zakresie zadań Wydziału;
  15. wykonywanie innych zadań z zakresu planowania przestrzennego określonych w ustawach i przepisach szczególnych.

W Wydziale Urbanistyki funkcjonuje: