Lead
Naczelnik Wydziału Spraw Lokalowych
Anna Antonowicz
95-200 Pabianice
ul. Gabriela Narutowicza 33
I piętro, pokój nr 18
Do zadań Wydziału Spraw Lokalowych (stosującego symbol SL) należy w szczególności:
- prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania zasobem mieszkaniowym Miasta, w tym dotyczących:
- przydziału lokali mieszkalnych,
- przydziału lokali socjalnych,
- rozpatrywania wniosków o przyłączenie lub rozłączenie lokali mieszkalnych,
- wejścia w stosunek najmu po zgonie najemcy,
- rozpatrywania wniosków o zamianę mieszkań,
- dokonania przez wynajmującego ulepszeń w zajmowanym lokalu oraz określenia zasad rozliczeń z tego tytułu,
- przygotowania, zawierania i wypowiadania umów cywilnoprawnych na wynajem lokalu mieszkalnego,
- podnajmu lokali mieszkalnych w całości lub w części albo oddania w bezpłatne użytkowanie,
- przekwaterowywania osób do lokali zamiennych z budynków podlegających rozbiórce lub przeznaczonych do remontu,
- przekwaterowania osób z powodu utraty lokalu z mieszkaniowego zasobu Miasta na skutek katastrofy, pożaru lub innej klęski żywiołowej czy innego zdarzenia losowego;
- prowadzenie spraw związanych z wyrokami eksmisyjnymi i odzyskiem lokali;
- przeprowadzanie przetargów na wynajem lokali mieszkalnych za zapłatą czynszu wolnego, oraz spraw dotyczących bezprzetargowego przydziału lokali użytkowych lub garaży;
- prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości w zakresie gospodarowania zasobem mieszkaniowym Miasta;
- prowadzenie spraw dotyczących przyznawania dodatków mieszkaniowych, w tym:
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w stosunku do osób składających wnioski o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
- wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
- sporządzanie wypłat dodatków mieszkaniowych i ryczałtów,
- kontrola zasadności wypłacanych dodatków mieszkaniowych i ryczałtów;
- prowadzenie spraw dotyczących przyznawania i wypłacania zryczałtowanych dodatków energetycznych jako zadania zleconego z administracji rządowej, w tym:
- wnioskowanie o dotację celową z budżetu państwa na realizację zadania,
- wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
- sporządzanie wypłat dodatków energetycznych,
- sporządzanie rozliczeń(kwartalnych i rocznych) otrzymanej na ten cel dotacji;
- prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości w zakresie realizacji wypłat dodatków mieszkaniowych i energetycznych;
- wykonywanie innych zadań w zakresie gospodarowania gminnym zasobem mieszkaniowym oraz w zakresie realizacji wypłat dodatków mieszkaniowych i energetycznych, określonych w ustawach i przepisach szczególnych.
W Wydziale Spraw Lokalowych powołane są referaty: