Lead
Naczelnik Wydziału Spraw Lokalowych
Anna Antonowicz
95-200 Pabianice
ul. Gabriela Narutowicza 33
I piętro, pokój nr 18
Do zadań Wydziału Spraw Lokalowych (stosującego symbol SL) należy w szczególności:
- prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania zasobem mieszkaniowym Miasta, w tym dotyczących:
- zawierania umów najmu lokalu mieszkalnego na czas nieoznaczony,
- zawierania umów najmu socjalnego lokalu,
- ustalenia wstąpienia w stosunek najmu lokalu mieszkalnego po zgonie osoby zajmującej lokal,
- rozpatrywania wniosków o zamianę lokalu mieszkalnego z kontrahentem,
- zawierania umów na dokonanie ulepszenia lokalu mieszkalnego oraz określenia zasad rozliczeń z tego tytułu,
- przygotowania, zawierania, rozwiązywania i wypowiadania umów cywilnoprawnych najmu lokalu,
- zawierania umów najmu w związku z koniecznością rozbiórki budynku z powodu klęski żywiołowej lub przeznaczenia budynku/lokalu na inne cele,
- zawierania umów najmu lokalu mieszkalnego z powodu opuszczenia lokalu przez najemcę,
- zawierania umów najmu lokalu mieszkalnego po utracie tytułu prawnego na skutek wypowiedzenia umowy najmu z tytułu zaległości,
- obniżki czynszu za lokal mieszkalny;
- wykonywanie zadań, o których mowa w ustawie z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego w szczególności w zakresie wsparcia, ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa oraz współdziałania ze społeczną inicjatywą mieszkaniową w zakresie objętym umową, tj. dotyczących przygotowania projektu uchwały określającej kryteria i zasady przeprowadzenia naboru wniosków o zawarcie umowy najmu oraz przeprowadzenie pierwszego naboru wniosków;
- prowadzenie spraw związanych z wyrokami eksmisyjnymi, kontrolowaniem prawidłowości wykorzystania lokali mieszkalnych i ich odzyskiem;
- prowadzenie spraw dotyczących przydziału poza przetargiem lokali użytkowych i garaży oraz podnajmu lokali użytkowych;
- prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości w zakresie gospodarowania zasobem mieszkaniowym Miasta;
- prowadzenie spraw dotyczących przyznawania dodatków mieszkaniowych, w tym:
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w stosunku do osób składających wnioski o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
- wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
- sporządzanie wypłat dodatków mieszkaniowych i ryczałtów,
- kontrola zasadności wypłacanych dodatków mieszkaniowych i ryczałtów;
- prowadzenie spraw dotyczących przyznawania i wypłacania zryczałtowanych dodatków energetycznych jako zadania zleconego z administracji rządowej, w tym:
- wnioskowanie o dotację celową z budżetu państwa na realizację zadania,
- wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
- sporządzanie wypłat dodatków energetycznych,
- sporządzanie rozliczeń (kwartalnych i rocznych) otrzymanej na ten cel dotacji;
- prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości w zakresie realizacji wypłat dodatków mieszkaniowych i energetycznych;
- wykonywanie innych zadań w zakresie gospodarowania zasobem mieszkaniowym Miasta oraz w zakresie realizacji wypłat dodatków mieszkaniowych i energetycznych, określonych w ustawach i przepisach szczególnych.
W Wydziale Spraw Lokalowych powołane są referaty: