W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie,
w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,
że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.
Do zadań Wydziału Spraw Lokalowych (stosującego symbol SL) należy w szczególności:
prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania zasobem mieszkaniowym Miasta, w tym dotyczących:
zawierania umów najmu lokalu mieszkalnego na czas nieoznaczony,
zawierania umów najmu socjalnego lokalu,
ustalenia wstąpienia w stosunek najmu lokalu mieszkalnego po zgonie osoby zajmującej lokal,
rozpatrywania wniosków o zamianę lokalu mieszkalnego z kontrahentem,
zawierania umów na dokonanie ulepszenia lokalu mieszkalnego oraz określenia zasad rozliczeń z tego tytułu,
przygotowania, zawierania, rozwiązywania i wypowiadania umów cywilnoprawnych najmu lokalu,
zawierania umów najmu w związku z koniecznością rozbiórki budynku z powodu klęski żywiołowej lub przeznaczenia budynku/lokalu na inne cele,
zawierania umów najmu lokalu mieszkalnego z powodu opuszczenia lokalu przez najemcę,
zawierania umów najmu lokalu mieszkalnego po utracie tytułu prawnego na skutek wypowiedzenia umowy najmu z tytułu zaległości,
obniżki czynszu za lokal mieszkalny;
wykonywanie zadań, o których mowa w ustawie z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego w szczególności w zakresie wsparcia, ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa oraz współdziałania ze społeczną inicjatywą mieszkaniową w zakresie objętym umową, tj. dotyczących przygotowania projektu uchwały określającej kryteria i zasady przeprowadzenia naboru wniosków o zawarcie umowy najmu oraz przeprowadzenie pierwszego naboru wniosków;
prowadzenie spraw związanych z wyrokami eksmisyjnymi, kontrolowaniem prawidłowości wykorzystania lokali mieszkalnych i ich odzyskiem;
prowadzenie spraw dotyczących przydziału poza przetargiem lokali użytkowych i garaży oraz podnajmu lokali użytkowych;
prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości w zakresie gospodarowania zasobem mieszkaniowym Miasta;
prowadzenie spraw dotyczących przyznawania dodatków mieszkaniowych, w tym:
przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w stosunku do osób składających wnioski o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
sporządzanie wypłat dodatków mieszkaniowych i ryczałtów,
kontrola zasadności wypłacanych dodatków mieszkaniowych i ryczałtów;
prowadzenie spraw dotyczących przyznawania i wypłacania zryczałtowanych dodatków energetycznych jako zadania zleconego z administracji rządowej, w tym:
wnioskowanie o dotację celową z budżetu państwa na realizację zadania,
wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
sporządzanie wypłat dodatków energetycznych,
sporządzanie rozliczeń (kwartalnych i rocznych) otrzymanej na ten cel dotacji;
prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości w zakresie realizacji wypłat dodatków mieszkaniowych i energetycznych;
wykonywanie innych zadań w zakresie gospodarowania zasobem mieszkaniowym Miasta oraz w zakresie realizacji wypłat dodatków mieszkaniowych i energetycznych, określonych w ustawach i przepisach szczególnych.