Wydział Infrastruktury Technicznej i Komunikacji
XMLNaczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Komunikacji
Marcin Chmielewski
95-200 Pabianice
ul. św. Jana 4
II piętro, pokój nr 23
Zastępca Naczelnika Wydziału Infrastruktury Technicznej i Komunikacji
Sławomir Jach
95-200 Pabianice
ul. św. Jana 4
II piętro, pokój nr 24
Wydział Infrastruktury Technicznej i Komunikacji
95-200 Pabianice
ul. św. Jana 4
II piętro, pokój nr 24, 26
+48 42 22 54 609
Do zadań Wydziału Infrastruktury Technicznej i Komunikacji (stosującego symbol ITK) należy w szczególności:
- prowadzenie spraw dotyczących publicznego transportu zbiorowego wraz z pełnieniem w imieniu Prezydenta funkcji organizatora publicznego transportu zbiorowego, w tym:
- opracowywanie niezbędnych analiz i sprawozdań, w tym programów badań potoków pasażerskich, potrzeb przewozowych i głównych preferencji komunikacyjnych pasażerów komunikacji miejskiej,
- podejmowanie działań zmierzających do realizacji istniejącego planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego lub do jego aktualizacji oraz współdziałanie w zakresie planów transportowych wyższego rzędu,
- planowanie usług komunikacyjnych oraz organizowanie linii komunikacyjnych, w tym opracowywanie i uzgadnianie rozkładów jazdy wraz z wprowadzaniem zmian stałych i czasowych,
- organizowanie przewozów okolicznościowych na potrzeby miasta,
- zapewnienie odpowiednich warunków funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego,
- nadzorowanie prawidłowości funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego,
- prowadzanie zagadnień związanych z zawarciem i realizacją umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, w szczególności:
- prognozowanie i rozliczanie pracy eksploatacyjnej,
- formułowanie wymagań jakościowych świadczonych usług,
- nadzór ruchu, ocena i kontrola jakości usług przewozowych oraz wnioskowanie o nakładanie i egzekwowanie kar umownych,
- rozliczanie zadania kontroli biletów oraz typowanie kontroli szczególnych;
- rozliczanie ilościowo-wartościowe sprzedanych biletów,
- prowadzenie spraw związanych z drukiem i dystrybucją biletów jednorazowych oraz funkcjonowaniem systemu biletu elektronicznego i systemów płatności mobilnych,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem należytego stanu technicznego infrastruktury wykorzystywanej do świadczenia usług publicznego transportu zbiorowego, w tym infrastruktury tramwajowej (torowisko, sieć trakcyjna),
- zarządzanie przystankami komunikacyjnymi oraz dworcami, których właścicielem lub zarządzającym jest Miasto Pabianice, w tym:
- przygotowywanie umów na korzystanie z przystanków i nadzór nad ich realizacją,
- budowa, przebudowa i modernizacja infrastruktury przystankowej,
- prowadzenie spraw związanych z bieżącym utrzymaniem infrastruktury przystankowej, w tym utrzymaniem w czystości i usuwaniem aktów wandalizmu,
- współudział w ustalaniu lokalizacji przystanków, w tym tymczasowych,
- budowa, przebudowa i modernizacja infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych, w przypadku ich uruchomienia w komunikacji miejskiej,
- przygotowywanie projektów aktów normatywnych dotyczących:
- stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych,
- wykazu przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad z nich korzystania,
- taryfy opłat za korzystanie z komunikacji miejskiej,
- sposobu ustalenia opłat dodatkowych w komunikacji miejskiej,
- przepisów porządkowych w komunikacji miejskiej,
- wydawanie zaświadczeń i zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,
- współpraca dotycząca obsługi miasta komunikacją kolejową,
- przygotowywanie informacji pasażerskiej oraz współuczestnictwo w realizacji działań promocyjno-marketingowych w zakresie lokalnej komunikacji zbiorowej organizowanej przez Miasto Pabianice, w tym:
- przygotowywanie komunikatów i map dla pasażerów,
- prowadzenie portalu „www.komunikacjapabianice.pl” wraz z obsługą mediów społecznościowych,
- przygotowywanie baz danych na potrzeby wyszukiwarek połączeń,
- współudział w organizowaniu obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu,
- podejmowanie działań na rzecz zapewnienia odpowiedniego udziału autobusów zeroemisyjnych we flocie komunikacji miejskiej;
- prowadzenie spraw dotyczących oświetlenia ulic i placów miejskich, w tym:
- planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie Miasta, wraz z realizacją tzw. doświetleń w punktach wyposażonych w odpowiednią infrastrukturę energetyczną,
- zawieranie umów na dostawę energii elektrycznej do: oświetlenia dróg na terenie Miasta, placów publicznych, iluminacji obiektów o szczególnym znaczeniu historycznym, iluminacji świątecznej, imprez masowych organizowanych przez GMP na placach miejskich;
- zawieranie umów na konserwację infrastruktury energetycznej,
- bieżące rozlicznie faktur za dostarczone usługi ww. zakresie,
- wystawianie dokumentów tj. not obciążeniowych za zużytą energię i konserwację infrastruktury dla Pabianickiej Spółdzielni Mieszkaniowej i Spółdzielni Dobrzynka,
- przygotowanie przetargu na konserwację infrastruktury energetycznej,
- eksploatacja wraz z konserwacją przyłączy energetycznych do obsługi imprez masowych;
- prowadzenie inwestycji dotyczących oświetlenia ulic i placów miejskich;
- udział w przygotowywaniu materiałów do wieloletnich programów i strategii rozwoju infrastruktury miejskiej
- prowadzenie spraw dotyczących utrzymania zniczy gazowych przed pomnikami wraz z konserwacją urządzeń;
- prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczenia majątku miasta w zakresie odpowiedzialności od zdarzeń i wypadków losowych związanych z funkcjonowaniem:
- infrastruktury tramwajowej, w tym pasa drogowego przynależnego do torowiska tramwajowego,
- uzbrojenia na sieci kanalizacji deszczowej,
- autobusów komunikacji zbiorowej zakupionych w ramach projektów współfinansowanych przez Unię Europejską,
- Inteligentnego Systemu Transportowego,
- dróg dla rowerów wybudowanych w ramach projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych;
- prowadzenie zagadnień związanych z wypłatą odszkodowań wypłacanych na rzecz osób fizycznych w ramach franszyzy za szkody poniesione na:
- infrastrukturze tramwajowej, w tym w pasie drogowym przynależnym do torowiska tramwajowego,
- uzbrojeniu na sieci kanalizacji deszczowej;
- prowadzenie spraw dotyczących kanalizacji deszczowej, w tym:
- opiniowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie kanalizacji deszczowej,
- zlecanie wykonywania prac konserwacyjnych, usuwanie awarii instalacji, urządzeń technologicznych i sieci kanalizacji deszczowej wraz z czyszczeniem wpustów deszczowych zlokalizowanych na terenach miejskich;
- przekazywanie w dzierżawę przez ZWIK Sp. z o.o. w Pabianicach celem eksploatacji nowo wybudowanych sieci, przyłączy oraz uzbrojenia kanalizacji deszczowej,
- prowadzenia ewidencji sieci i wpustów ulicznych z podziałem na Zarządców Dróg,
- zlecanie bieżącej konserwacji urządzeń - separatorów do podczyszczania ścieków deszczowych zgodnie z wymogami zwartymi w udzielonych pozwoleniami wodnoprawnymi na zrzut wód opadowych do cieków naturalnych,
- zlecanie sporządzania dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwoleń wodnoprawnych na wyloty do cieków naturalnych w miarę upływu ich ważności;
- prowadzenie inwestycji dotyczących budowy dróg dla rowerów;
- realizowanie zadań wynikających z przepisów regulujących stosunki wodno-prawne;
- utrzymanie rowów melioracyjnych;
- prowadzenie spraw dotyczących dostaw wody do zdrojów ulicznych;
- opracowywanie i nadzór nad realizacją wieloletnich programów i strategii rozwoju infrastruktury technicznej i komunikacji zbiorowej oraz sprawozdawczość w tym zakresie;
- analizowanie i opiniowanie planów rozwoju sieci wodno-kanalizacyjnej oraz planów budowy dróg i oświetlenia;
- opiniowanie zmian oraz projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie uzbrojenia technicznego, transportu zbiorowego i komunikacji;
- współpraca z zarządcami dróg: krajowych, wojewódzkich, powiatowych w zakresie organizacji ruchu tzn. wnioskowanie o zmiany w istniejącej organizacji, uzgadnianie projektów organizacji ruchu, zgłaszanie usterek na tych drogach;
- udział w posiedzeniach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej przy Starostwie Powiatowym – uzgadnianie projektów w zakresie dotyczących zadań inżyniera miasta;
- współpraca z właściwymi wydziałami, podmiotami i zakładami w zakresie infrastruktury technicznej miasta;
- monitoring awarii sieciowych w mieście, na bazie zebranych informacji przygotowywanie stosownych wniosków dla Prezydenta;
- udział w przygotowaniu i realizacji porozumień międzygminnych w zakresie:
- dostarczania usług wodnokanalizacyjnych,
- komunikacji zbiorowej;
- udział w zakresie merytorycznym w przygotowaniu wniosków o dofinansowanie z zewnętrznych środków finansowych;
- współpraca z wydziałami Urzędu w przygotowywaniu procedur przetargowych na realizację inwestycji oraz udział w komisjach odbiorowych;
- wykonywanie innych zadań z zakresu komunikacji miejskiej i inżynierii miasta.
Brak artykułów