Wydział Ochrony Środowiska
XMLNaczelnik Wydziału Ochrony Środowiska
Agnieszka Pietrowska
95-200 Pabianice
ul. św. Jana 4
II piętro, pokój nr 21a
Zastępca Naczelnika Wydziału Ochrony Środowiska
Marta Skonieczna
95-200 Pabianice
ul. św. Jana 4
II piętro, pokój nr 21
Wydział Ochrony Środowiska
95-200 Pabianice
ul. św. Jana 4
II piętro, pokój nr 21, 22
+48 42 22 54 629
Do zadań Wydziału Ochrony Środowiska (stosującego symbol OS) należy w szczególności:
- utrzymanie terenów parków i skwerów miejskich, ich eksploatacja (z wyłączeniem wynajmu), oraz planowanie i urządzanie terenów zieleni miejskiej;
- ewidencja pomników przyrody na terenie miasta i sprawowanie opieki nad pomnikami przyrody;
- prowadzenie postępowań w sprawie wydawania decyzji na usuwanie drzew;
- prowadzenie spraw dotyczących utrzymania drzewostanu na terenach stanowiących własność Miasta w tym pozyskiwanie decyzji na usunięcie drzew i krzewów;
- prowadzenie postępowań, w przypadku stwierdzenia obecności na terenie miasta inwazyjnego gatunku obcego stwarzającego zagrożenie dla Unii lub stwarzającego zagrożenie dla Polski;
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem placów zabaw i siłowni plenerowych oraz fontann w parkach i na skwerach miejskich;
- realizacja zadań określonych ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie w zakresie działalności Wydziału, w tym:
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie oddziaływania inwestycji na środowisko,
- udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
- prowadzenie wymaganych baz i rejestrów;
- realizacja zadań gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, w tym:
- organizacja właściwej gospodarki odpadami komunalnymi na terenie miasta,
- bieżąca kontrola mieszkańców i przedsiębiorcy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi,
- analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi,
- sprawozdawczość w dziedzinie gospodarki odpadami komunalnymi,
- organizacja akcji informacyjnych,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie usuwania odpadów z miejsc do tego nie przeznaczonych,
- ewidencja umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
- przyjmowanie informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscach ich wykorzystywania oraz nadzór nad realizacją programu usuwania azbestu;
- realizacja zadań w zakresie gospodarki nieczystościami ciekłymi, w tym:
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydawania zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie miasta,
- ewidencja zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków oraz zawartych umów na wywóz nieczystości ciekłych
- nadzór nad sprawozdawczością przedsiębiorców posiadających zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych z terenu miasta,
- prowadzenie kontroli w zakresie gospodarki nieczystościami ciekłymi;
- realizacja zadań w zakresie opieki nad zwierzętami bezdomnymi, w tym:
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie odbioru zwierząt właścicielom,
- prowadzenie postępowań na uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
- prowadzenie rejestru posiadaczy psów ras uznanych za agresywne,
- realizacja zadań z zakresu rolnictwa, w tym:
- poświadczanie pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym celem przedłożenia w zakładzie pracy,
- potwierdzanie zawarcia umowy dzierżawy gruntów rolnych,
- obsługa wniosków w sprawie szacowania szkód w rolnictwie wywołanych klęską żywiołową,
- przygotowanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia wyborów do izb rolniczych;
- opracowywanie, monitorowanie i aktualizacja Programu Ochrony Środowiska;
- analiza wyników monitoringu powietrza na terenie miasta;
- monitorowanie realizacji Programu Ochrony Powietrza;
- raportowanie w zakresie realizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych;
- sprawozdawczość z zakresu ochrony środowiska w zakresie działalności Wydziału;
- nadzór nad wywiązywaniem się gminy z opłat za korzystanie ze środowiska;
- wykonywanie innych zadań w zakresie ochrony środowiska, określonych w ustawach i przepisach szczególnych.
Brak artykułów