W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie,
w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,
że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.
Do zadań Kancelarii Prezydenta Miasta (stosującej symbol KPM) należy w szczególności:
administrowanie budynkami i lokalami Urzędu między innymi poprzez:
wykonywanie przewidzianych przepisami prawa przeglądów budynków Urzędu i występujących tam instalacji wewnętrznych,
zapewnienie prawidłowego działania sieci elektroenergetycznych (gazowych, elektrycznych, ciepłowniczych) i łączności telefonicznej oraz prawidłowej eksploatacji urządzeń w Urzędzie,
wykonywanie bieżących napraw i konserwacji budynków oraz urządzeń lub zlecanie ich wyspecjalizowanym jednostkom i zakładom,
utrzymanie czystości w lokalach i w budynkach Urzędu oraz na terenie wokół budynków Urzędu;
występowanie z wnioskami w sprawach inwestycji i remontów budynków i lokali Urzędu, w tym w zakresie likwidacji barier architektonicznych;
prowadzenie gospodarki środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Urzędu;
prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia wydziałów i komórek równorzędnych Urzędu;
zaopatrzenie komórek organizacyjnych Urzędu w materiały biurowe, środki czystości i inne niezbędne materiały;
planowanie i realizowanie wydatków związanych z zaopatrzeniem w materiały i urządzenia niezbędne do pracy Urzędu;
nadzór nad eksploatacją środków transportu w Urzędzie, w tym dokonywanie rozliczeń zużycia paliwa i wydatków związanych z naprawami i remontami pojazdów;
prowadzenie spraw związanych z eksploatacją, utrzymaniem, konserwacją, naprawami i remontami maszyn i urządzeń biurowych będących na wyposażeniu Urzędu;
dokonywanie prenumeraty i zakupu prasy, dzienników urzędowych i wydawnictw fachowych;
prowadzenie spraw w zakresie ubezpieczeń majątkowych w Urzędzie;
prowadzenie spraw dotyczących rozliczania poniesionych przez pracowników Urzędu kosztów podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz zakupu środków ochrony osobistej, w tym okularów korygujących wzrok;
organizacja służby dyżurnej Urzędu, zapewniającej ochronę budynku siedziby Urzędu w czasie godzin pracy i po godzinach pracy;
zapewnienie sprawnego funkcjonowania w Urzędzie systemu informatycznego pod względem sprzętowym i programowym poprzez:
stały nadzór nad funkcjonowaniem zainstalowanego sprzętu komputerowego, oprogramowania i utrzymaniem wewnętrznej i zewnętrznej sieci komputerowej,
dokonywanie koniecznych zakupów sprzętu komputerowego, licencji oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych z zachowaniem przepisów ustawy prawo zamówień publicznych,
bieżąca konserwacja i naprawa sprzętu komputerowego, a w razie konieczności zlecanie wyspecjalizowanym zakładom napraw sprzętu komputerowego będącego w posiadaniu Urzędu,
instalacja oprogramowania i jego aktualizacja,
zabezpieczenie danych komputerowych przed utratą i dostępem osób nieupoważnionych (nadawanie haseł użytkownikom oraz ich bieżąca aktualizacja, wykonywanie kopii bezpieczeństwa),
zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa systemów informacyjnych (cyberbezpieczeństwa) w Urzędzie;
planowanie i potwierdzanie wydatków związanych z obsługą informatyczną;
prowadzenie dokumentacji technicznej sprzętu komputerowego i licencji oprogramowania;
prowadzenie ewidencji przychodu i rozchodu materiałów i akcesoriów komputerowych;
nadzór nad legalnością stosowanego w Urzędzie oprogramowania;
szkolenie pracowników z zakresu obsługi sprzętu komputerowego i zainstalowanego oprogramowania;
prowadzenie i aktualizacja strony internetowej Urzędu i Biuletynu Informacji Publicznej;
koordynowanie realizacji zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej;
planowanie strategii rozwoju informatyki w Urzędzie;
wykonywanie zadań dotyczących informatyzacji wynikających z ustaw i przepisów, w szczególności ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne;
wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezydenta lub Sekretarza.
W Kancelarii Prezydenta Miasta powołane są referaty: