W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Wydział Rozwoju Miasta

XML

Wydział Rozwoju Miasta

95-200 Pabianice
ul. św. Jana 4
II piętro, pokój nr 25

tel.: +48 42 22 54 607

Do zadań Wydziału Rozwoju Miasta (stosującego symbol RM) należy w szczególności:

  1. opracowywanie, koordynowanie i realizacja Strategii Rozwoju Miasta;
  2. prowadzenie spraw dotyczących konsultacji projektów strategii rozwoju ponadlokalnego oraz strategii rozwoju gmin sąsiednich;
  3. wykonywanie zadań, o których mowa w ustawie z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego w szczególności w zakresie wsparcia, ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Mieszkalnictwa oraz współdziałania ze społeczną inicjatywą mieszkaniową w zakresie objętym umową;
  4. przygotowanie dokumentacji dotyczącej przystąpienia do sporządzenia Miejskiego Programu Rewitalizacji (MPR) oraz konsultowanie projektów sporządzanych dokumentów z właściwymi podmiotami;
  5. koordynacja realizacji MPR oraz jego aktualizacji;
  6. współpraca z Komitetem Rewitalizacji w zakresie zadań i przedsięwzięć z obszaru rewitalizacji;
  7. koordynacja przedsięwzięć realizowanych przez komórki organizacyjne Urzędu oraz jednostki organizacyjne Miasta i inne podmioty na obszarach objętych MPR;
  8. monitorowanie efektów działań realizowanych na obszarach objętych MPR;
  9. podejmowanie działań w zakresie informacji i promocji MPR;
  10. współpraca z interesariuszami procesu rewitalizacji, w tym podmiotami prywatnymi i wspólnotami mieszkaniowymi;
  11. prowadzenie i koordynacja spraw związanych ze społeczno-gospodarczym aspektem rewitalizacji;
  12. inicjowanie i organizowanie inwestycji wspólnych w zakresie rewitalizacji oraz opracowanie umów z partnerami na ich realizację;
  13. przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń, umów w trybie prawa zamówień publicznych dotyczących MPR;
  14. analiza stanu gospodarki energetycznej miasta oraz określenie celów i kierunków działania koniecznych do założenia w strategiach, programach i dokumentach programowych;
  15. planowanie i organizacja działań dotyczących rozwoju miejskiej infrastruktury technicznej w zakresie energii elektrycznej, sieci ciepłowniczej, sieci gazowej i odnawialnych źródeł energii;
  16. planowanie i prowadzenie działań w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe;
  17. utworzenie i aktualizacja bazy efektywności energetycznej Miasta;
  18. prowadzenie działań mających na celu racjonalizację zużycia energii i promocję rozwiązań zmniejszających zużycie energii na obszarze miasta;
  19. inicjowanie i współdziałanie z innymi podmiotami przy realizacji projektów z obszaru efektywności energetycznej oraz stosowania odnawialnych źródeł energii;
  20. dokonywanie oceny potencjału wytwarzania energii elektrycznej w wysokosprawnej kogeneracji oraz efektywnych energetycznie systemów ciepłowniczych lub chłodniczych na obszarze miasta;
  21. opracowywanie, monitorowanie i aktualizacja wymaganych dokumentów programowych w zakresie efektywności energetycznej;
  22. określanie wskaźników dotyczących realizacji celów wynikających z dokumentów strategicznych związanych z efektywnością energetyczną;
  23. analizowanie i opiniowanie planów rozwoju działających na terenie miasta przedsiębiorstw energetycznych oraz monitoring ich realizacji;
  24. prowadzenie działań informacyjnych dotyczących przedsięwzięć niskoemisyjnych i służących poprawie efektywności energetycznej, możliwych formach dofinansowania tych działań;
  25. opracowanie i realizacja planu gospodarki niskoemisyjnej;
  26. realizacja zadań w zakresie poprawy jakości powietrza poprzez likwidację niskiej emisji;
  27. przyjmowanie deklaracji dotyczącej źródła/źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych oraz niemieszkalnych i wprowadzania danych i informacji do ewidencji Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków;
  28. prowadzenie punktu konsultacyjno-informacyjnego w ramach Programu Priorytetowego Czyste Powietrze;
  29. realizacja Programu Priorytetowego „Ciepłe mieszkanie”;
  30. prowadzenie spraw w zakresie przyznawania i wypłacania rekompensat podmiotom uprawnionym oraz dodatków dla podmiotów wrażliwych, o których mowa w ustawie z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw;
  31. przygotowywanie oraz sporządzanie niezbędnych raportów, sprawozdań, wniosków i informacji z zakresu realizowanych zadań;
  32. współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu i innymi podmiotami w celu realizacji zadań;
  33. wykonywanie innych zadań z zakresu rozwoju miasta określonych w przepisach prawa.

W Wydziale Rozwoju Miasta funkcjonuje Referat Programów Priorytetowych (stosujący symbol RM-I), realizujący w szczególności zadania, o których mowa w pkt 26 – 29.

Brak artykułów