Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Lead

Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych i Gospodarczych
Monika Szewczyk

95-200 Pabianice
ul. Gabriela Narutowicza 33
I piętro, pokój nr 11

tel.: +48 42 22 54 636
fax: +48 42 22 54 688
e-mail: mzawiasa@um.pabianice.pl

Zastępca Naczelnika Wydziału Spraw Społecznych i Gospodarczych
Ewa Smuga

95-200 Pabianice
ul. Gabriela Narutowicza 33
I piętro, pokój nr 13

tel.: +48 42 22 54 632
fax: +48 42 22 54 688
e-mail: esmuga@um.pabianice.pl

Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych

95-200 Pabianice
ul. Gabriela Narutowicza 33
I piętro, pokój nr 14, 16

tel.: +48 42 22 54 631
+48 42 22 54 688
fax: +48 42 22 54 688
 

Do zadań Wydziału Spraw Społecznych i Gospodarczych (stosującego symbol SSG) należy w szczególności:

  1. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz w sprawie cofnięcia, wygaśnięcia lub zmiany tych zezwoleń;
  2. przyjmowanie oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za rok poprzedni;
  3. wyliczanie opłat oraz weryfikacja wpłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;
  4. kontrola wnoszenia opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;
  5. współpraca z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz kontroli przedsiębiorców posiadających zezwolenia;
  6. obsługa finansowa Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
  7. bieżące nanoszenie informacji o wydanych zezwoleniach na sprzedaż napojów alkoholowych do Centralnej Ewidencji Informacji Działalności Gospodarczej;
  8. kreowanie lokalnej polityki prozdrowotnej i przeciwdziałania uzależnieniom;
  9. współdziałanie z miejskimi jednostkami organizacyjnymi przy opracowywaniu i realizacji miejskich programów przeciwdziałania uzależnieniom, miejskiego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie, miejskiego programu wspierania rodziny oraz innych programów wynikających z obowiązujących przepisów prawa;
  10. współpraca z Zespołem Interdyscyplinarnym ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie;
  11. współpraca z organami administracji państwowej, samorządowej oraz innymi instytucjami i podmiotami w zakresie realizacji polityki społecznej oraz promocji zdrowia i profilaktyki uzależnień;
  12. tworzenie i realizacja strategii rozwiązywania problemów społecznych;
  13. współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie i na zasadach określonych w tej ustawie oraz przyjętym programie współpracy;
  14. realizacja zadań społecznych w zakresie inicjatywy lokalnej;
  15. prowadzenie Lokalnego Ośrodka Partycypacji Społecznej;
  16. obsługa organizacyjno-techniczna Pabianickiej Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz Miejskiej Rady Seniorów;
  17. prowadzenie portalu internetowego dla organizacji pozarządowych;
  18. prowadzenie postępowań związanych z konkursami ofert na realizację zadań z zakresu zdrowia publicznego;
  19. kontrola sprawozdań z realizacji zadań publicznych zleconych na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz powierzonych na podstawie ustawy o zdrowiu publicznym;
  20. prowadzenie konsultacji społecznych oraz konsultacji z organizacjami pozarządowymi;
  21. organizacja procesu budżetu obywatelskiego oraz zarządzanie jego realizacją;
  22. współpraca i nadzór nad realizacją zadań wykonywanych przez Miejskie Centrum Pomocy Społecznej, Żłobek Miejski oraz Środowiskowy Dom Samopomocy dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi i Niepełnosprawnych Intelektualnie (Typ AB);
  23. wspieranie działań ogólnokrajowych i lokalnych na rzecz promowania zdrowia oraz przeciwdziałania alkoholizmowi, nikotynizmowi, narkomanii i innym uzależnieniom;
  24. bieżąca analiza dostępności do świadczeń zdrowotnych na terenie miasta (aktualizacja bazy danych na stronie internetowej urzędu);
  25. prowadzenie spraw dotyczących promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej na terenie miasta;
  26. współpraca z Pabianickim Centrum Medycznym Sp. z o.o. oraz innymi placówkami medycznymi w zakresie ochrony i promocji zdrowia;
  27. opracowywanie, realizacja oraz ocena efektów programów zdrowotnych wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych mieszkańców miasta;
  28. nadzór merytoryczny i finansowy nad realizacją zadań finansowanych i dofinansowywanych z budżetu miasta z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki uzależnień;
  29. prowadzenie spraw, które zgodnie z obowiązującymi przepisami, po likwidacji SPZOZ, należą do kompetencji organu założycielskiego;
  30. współdziałanie z samodzielnym stanowiskiem ds. nadzoru właścicielskiego i obsługi inwestorów w zakresie wykonywania zadań wynikających z nadzoru właścicielskiego nad Pabianickim Centrum Medycznym Sp. z o.o.;
  31. prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz wykazu dziennych opiekunów;
  32. wykonywanie czynności nadzorczych nad żłobkami, klubami dziecięcymi oraz dziennymi opiekunami w zakresie określonym ustawą o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;
  33. wykonywanie zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, w szczególności w zakresie współfinansowania przez gminę pobytu dzieci w pieczy zastępczej;
  34. prowadzenie postępowań w sprawie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego;
  35. zlecanie innym podmiotom zadań w zakresie prowadzenia placówki wsparcia dziennego;
  36. kontrola nad placówkami wsparcia dziennego;
  37. prowadzenie spraw z zakresu Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny oraz Pabianickiej Karty Seniora;
  38. sporządzanie sprawozdań, analiz, ocen i informacji z zakresu realizowanych zadań;
  39. przyjmowanie i wprowadzanie wniosków do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG);
  40. wydawanie zaświadczeń dotyczących przedsiębiorców zarejestrowanych w Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej do dnia 31 grudnia 2011 r. przez Prezydenta Miasta Pabianic;
  41. wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego, określonych w art. 2 ust. 2 ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym;
  42. prowadzenie postępowań z zakresu wydawania, zmiany, wygaszania i cofania licencji na transport drogowy taksówką osobową;
  43. kontrola dokumentów wymaganych w związku z posiadaniem licencji na transport drogowy taksówką osobową;
  44. prowadzenie ewidencji wszystkich obiektów innych niż hotelarskie, w których świadczone są usługi hotelarskie, pól biwakowych oraz kontrola ich funkcjonowania;
  45. prowadzenie spraw związanych z umieszczaniem reklam na gruncie, obiektach i urządzeniach stanowiących własność Miasta;
  46. inicjowanie i przeprowadzanie kontroli związanych z nadzorowaniem reklam na budynkach i terenach komunalnych;
  47. nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem powierzchni słupów informacyjnych;
  48. współpraca z Samodzielnym stanowiskiem ds. nadzoru właścicielskiego w sprawach związanych ze Strategią Rozwoju Miasta Pabianic;
  49. wykonywanie innych zadań z zakresu spraw społecznych i gospodarczych, określonych w ustawach i przepisach szczególnych;
  50. prowadzenie Punktu Obsługi Przedsiębiorcy, obejmujące w szczególności:
    1. prowadzenie i obsługę strony internetowej Punktu,
    2. organizowanie szkoleń, seminariów i konferencji dla przedsiębiorców oraz osób zainteresowanych podjęciem działalności gospodarczej,
    3. współpracę z przedsiębiorcami oraz innymi podmiotami i instytucjami otoczenia biznesu.

Brak artykułów

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij