Wydział Gospodarki Nieruchomościami
XMLNaczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
Mariusz Witkowski
95-200 Pabianice
ul. Tadeusza Kościuszki 18
II piętro, lokal nr 7
Zastępca Naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
Agnieszka Wojtas
95-200 Pabianice
ul. Tadeusza Kościuszki 18
II piętro, lokal nr 7
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
95-200 Pabianice
ul. Tadeusza Kościuszki 18
II piętro, lokal nr 7
+48 42 22 54 650
+48 42 22 54 617
+48 42 22 54 618
Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami (stosującego symbol GN) należy w szczególności:
- prowadzenie spraw dotyczących:
- sprzedaży i oddawania w użytkowanie wieczyste osobom prawnym i fizycznym nieruchomości stanowiących własność Miasta w drodze przetargu i bezprzetargowo,
- sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych w budynkach stanowiących własność Miasta wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste lub sprzedażą ułamkowej części nieruchomości gruntowej,
- przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- zamiany nieruchomości stanowiących własność Miasta na nieruchomości stanowiące własność lub będące w użytkowaniu wieczystym osób prawnych i osób fizycznych,
- oddawania w trwały zarząd nieruchomości stanowiących własność Miasta na rzecz miejskich jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, oraz orzekanie o wygaśnięciu prawa trwałego zarządu,
- regulowania stanów prawnych nieruchomości przeznaczonych do komunalizacji,
- przejmowania nieruchomości od samorządowych osób prawnych,
- nabywania nieruchomości do zasobów Miasta,
- wydzierżawiania, najmu, użyczenia i użytkowania nieruchomości stanowiących własność Miasta (w tym parków miejskich) oraz wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości,
- nabywania prawa własności nieruchomości przez użytkowników wieczystych,
- podziału, scalania lub rozgraniczania nieruchomości na terenie Miasta,
- uwłaszczenia osób prawnych i fizycznych,
- aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,
- wydawania decyzji o ustaleniu opłat:
- z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- adiacenckich,
- zabudowy, zakładania, przeprowadzania oraz wykonywania urządzeń technicznych na nieruchomościach Miasta,
- przygotowywanie deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości gminnych,
- ujednolicania terminu trwania użytkowania wieczystego,
- zgody na wycinkę drzew na nieruchomościach Miasta,
- wyrażania zgody na wystąpienie z wnioskiem o uzyskanie zezwolenia na wycinkę drzew na terenach stanowiących własność Miasta,
- przygotowywania informacji o stanie mienia komunalnego;
- wykonywanie uchwał Rady w zakresie nazewnictwa ulic, oraz nadawania numerów porządkowych nieruchomościom;
- udzielanie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości wspólnej, na ustanowienie odrębnej własności lokalu powstałego w następstwie nadbudowy lub przebudowy i rozporządzenia tym lokalem oraz na zmianę wysokości udziałów w następstwie powstania odrębnej własności lokalu nadbudowanego lub przebudowanego;
- ustanawianie ograniczonych praw rzeczowych na nieruchomościach stanowiących własność Miasta;
- prowadzenie ewidencji nieruchomości stanowiących gminny zasób nieruchomości lub nabywanych do zasobu i wprowadzanie zmian w ewidencji związanych z ich obrotem (sprzedaż, wieczyste użytkowanie, dzierżawa, zarząd);
- udzielanie informacji o danych z ewidencji gruntów komunalnych;
- obsługa informacyjno-merytoryczna inwestorów, obejmująca w szczególności:
- informowanie inwestorów o terenach inwestycyjnych i obiektach przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej,
- prowadzenie Miejskiej Bazy Terenów Inwestycyjnych,
- przygotowanie oferty inwestycyjnej miasta, rozpowszechnianie informacji o możliwościach inwestowania w mieście,
- zamieszczanie ofert inwestycyjnych na stronie internetowej Urzędu;
- utrzymanie czystości i porządku na nieruchomościach stanowiących zasób gminy, nieprzekazanych do użytkowania miejskim jednostkom organizacyjnym, w tym przeznaczonych do zbycia, dzierżawy, zamiany lub przekazania zarządcy dróg gminnych;
- porządkowanie stanu prawnego działek przeznaczonych pod drogę do przekazania zarządcy drogi;
- przygotowywanie dokumentów umożliwiających:
- znoszenie współwłasności nieruchomości,
- nabywanie mienia na rzecz Miasta w drodze dziedziczenia i darowizny;
- wykonywanie innych zadań z zakresu gospodarki nieruchomościami określonych w ustawach i przepisach szczególnych.
Brak artykułów