W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie,
w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,
że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.
Do zadań Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych (stosującego symbol POL) należy w szczególności:
opracowanie projektów uchwał Rady w sprawie ustalania wysokości stawek podatku od nieruchomości i podatku od środków transportu oraz opłaty od posiadania psów i zwolnień od podatków i opłat, innych niż określone w ustawie;
prowadzenie spraw dotyczących podatków: od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportu, podatku od spadków i darowizn, od czynności cywilnoprawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych (karty podatkowej) oraz opłat: od posiadania psów, skarbowej, za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
wykonywanie czynności związanych z poborem podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości, od środków transportu i opłat: od posiadania psów, skarbowej, za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
prowadzenie spraw w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, obejmujących w szczególności:
przyjmowanie wypełnionych deklaracji o wysokości opłaty, sprawdzanie danych od strony kompletności wypełnionych pól oraz prawidłowości przeliczeń finansowych,
sprawdzanie zgodności danych z bazą kontrahentów i ich weryfikacja (wprowadzenie zmian i ich aktualizacja),
ustalenie wysokości miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zgodnie z obowiązującymi stawkami opłaty,
naliczenie i aktualizacja przypisów oraz dokonywanie odpisów na kontach zobowiązanych podmiotów,
aktualizacja sald na indywidualnych kontach po uwzględnieniu wpłat gotówkowych i bezgotówkowych,
księgowania operacji finansowych i niefinansowych;
prowadzenie obsługi kasowej i księgowej podatków i opłat wymienionych w punkcie 3;
wykonywanie kontroli w zakresie realizacji obowiązku podatkowego wobec zobowiązanych w zakresie podatków i opłat wskazanych w pkt. 3;
analiza terminowości wpłat należnych podatków i opłat od podatników oraz windykacja należności w zakresie podatków i opłat wskazanych w pkt. 3;
prowadzenie ewidencji księgowej dotyczącej podatków i opłat wymienionych w punkcie 3;
prowadzenie rejestru podań i odwołań w sprawach dotyczących podatków i opłat, z zakresu zadań wydziału, w szczególności: wymiaru i udzielonych ulg w zapłacie: umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie zapłaty;
prowadzenie spraw dotyczących udzielania pomocy publicznej;
opracowywanie i przedkładanie organom Miasta i podmiotom wymienionym w odrębnych przepisach, wymaganych sprawozdań, analiz oraz informacji dotyczących podatków i opłat lokalnych;
pobieranie, rozliczanie, zwrot opłaty skarbowej,
prowadzenie spraw z zakresu zwrotu producentom rolnym, podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
prowadzenie spraw dotyczących odpisu na rzecz Izby Rolniczej Województwa Łódzkiego;
wydawanie poświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego;
wykonywanie innych zadań z zakresu podatków i opłat lokalnych, określonych w ustawach i przepisach szczególnych.
W Wydziale Podatków i Opłat Lokalnych powołane są referaty: