Wydział Spraw Obywatelskich
XMLNaczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich
Wojciech Poros
95-200 Pabianice
ul. św. Jana 4
parter budynku, pokój nr 4
Wydział Spraw Obywatelskich
95-200 Pabianice
ul. św. Jana 4
parter budynku
Ewidencja Ludności - meldunki
pokój nr 3
tel.: +48 42 22 54 614
Dowody osobiste
pokój nr 1
tel.: +48 42 22 54 622
Odbiór dowodów osobistych
pokój nr 1
tel.: +48 42 22 54 622
Wymeldowanie i zameldowanie decyzją administracyjną
pokój nr 2
tel.: +48 42 22 54 624
Spis i rejestr wyborców
pokój nr 3
tel.: +48 42 22 54 614
Udzielanie informacji o danych osobowych
pokój nr 3
tel.: +48 42 22 54 614, +48 42 22 54 624
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich (stosującego symbol SO) należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem i wydawaniem dowodów osobistych, obejmujących w szczególności:
- rejestrację danych w Rejestrze Dowodów Osobistych,
- udzielanie upoważnionym i instytucjom odpowiedzi na wnioski o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
- wykonywanie czynności związanych z nadaniem numerów ewidencyjnych PESEL przy składaniu wniosków o wydanie dowodu osobistego;
- prowadzenie spraw związanych z zameldowaniem i wymeldowaniem osób:
- rejestracja danych w Rejestrze Systemów Państwowych PESEL dotyczących zameldowania, wymeldowania, przyjęcia zgłoszenia wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej lub powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej,
- wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu i wymeldowaniu osób,
- wydawanie zaświadczeń o ilości osób zameldowanych w lokalu mieszkalnym,
- wykonywanie czynności wyjaśniających przy prowadzonych postępowaniach administracyjnych o zameldowaniu lub wymeldowaniu decyzją administracyjną na wniosek stron lub z urzędu,
- wykonywanie czynności związanych z nadawaniem numerów ewidencyjnych PESEL przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy oraz dla cudzoziemców;
- wykonywanie czynności związanych z zastrzeganiem albo cofaniem zastrzeżenia numeru PESEL;
- udzielanie upoważnionym osobom oraz instytucjom odpowiedzi na wnioski o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL;
- prowadzenie Rejestru Danych Kontaktowych;
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o repatriacji;
- przygotowywanie bazy danych do sporządzenia spisu wyborców i jego udostępnianie;
- prowadzenie, aktualizacja i udostępnianie rejestru wyborców;
- współdziałanie z wyznaczonymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie spraw związanych z wyborami i przeprowadzeniem referendum;
- wydawanie zaświadczeń i poświadczeń w związku z pobieranymi rentami z podmiotów zagranicznych;
- prowadzenie korespondencji dotyczącej indywidualnych spraw obywateli z polskimi placówkami dyplomatycznymi;
- wykonywanie innych zadań w zakresie ewidencji ludności i w zakresie dowodów osobistych określonych w ustawach i przepisach szczególnych.
Brak artykułów