W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie,
w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,
że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.
Przedmiotem działania Komisji Spraw Społecznych są w szczególności sprawy dotyczące:
strategii rozwoju miasta;
ochrony zdrowia, w tym zabezpieczenia mieszkańców w opiekę zdrowotną;
pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych;
wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania miejskiego magazynu przeciwpowodziowego;
polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej;
polityki senioralnej i współpracy z Miejską Radą Seniorów;
wspierania i upowszechniania idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej;
promocji miasta;
współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491, 1761);
współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, w tym z miastami partnerskimi;
działalności i realizacji zadań jednostek budżetowych:
Miejskiego Centrum Pomocy Społecznej,
Środowiskowego Domu Samopomocy,
Żłobka Miejskiego;
współpracy z Pabianicką Radą Pożytku Publicznego i organizacjami pozarządowymi;
problematyki osób z niepełnosprawnością;
problematyki osób w kryzysie bezdomności;
zwalczania klęsk żywiołowych;
opiniowanie projektów uchwał w sprawach:
statutu miasta,
zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami miasta,
wymagań, jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego,
szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu strategii rozwoju miasta oraz przyjęcia strategii rozwoju miasta,
programów gospodarczych,
programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju,
współdziałania z innymi gminami oraz wydzielania na ten cel odpowiedniego majątku,
współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,
herbu miasta, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 320 i 1222), a także wznoszenia pomników,
nadawania tytułów Honorowy Obywatel Miasta Pabianic i Zasłużony dla Miasta Pabianic,
szczegółowych zasad wnoszenia inicjatyw obywatelskich, zasad tworzenia komitetów inicjatyw uchwałodawczych, zasad promocji obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych, formalnych wymogów, jakim muszą odpowiadać składane projekty.
Realizując zadania Komisja współdziała z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego, w szczególności z:
Wydziałem Spraw Społecznych i Gospodarczych;
Wydziałem Spraw Obywatelskich;
Wydziałem Zarządzania Kryzysowego i Informacji Niejawnych;