W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Komisja Spraw Społecznych

XML

Skład Komisji Spraw Społecznych:

  1. Dychto Emilia
  2. Grzejszczak Gabriel - przewodniczący
  3. Lesman Jarosław
  4. Majewski Gracjan
  5. Stasiak Aleksandra
  6. Wadowska-Gryzel Jadwiga

Przedmiotem działania Komisji Spraw Społecznych są w szczególności sprawy dotyczące:

  1.  strategii rozwoju miasta;
  2. ochrony zdrowia, w tym zabezpieczenia mieszkańców w opiekę zdrowotną;
  3. pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych;
  4. wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
  5. porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania miejskiego magazynu przeciwpowodziowego;
  6. polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej;
  7. polityki senioralnej i współpracy z Miejską Radą Seniorów;
  8. wspierania i upowszechniania idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej;
  9. promocji miasta;
  10. współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491, 1761);
  11. współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw, w tym z miastami partnerskimi;
  12. działalności i realizacji zadań jednostek budżetowych:
    1. Miejskiego Centrum Pomocy Społecznej,
    2. Środowiskowego Domu Samopomocy,
    3. Żłobka Miejskiego;
  13. współpracy z Pabianicką Radą Pożytku Publicznego i organizacjami pozarządowymi;
  14. problematyki osób z niepełnosprawnością;
  15. problematyki osób w kryzysie bezdomności;
  16. zwalczania klęsk żywiołowych;
  17. opiniowanie projektów uchwał w sprawach:
    1. statutu miasta,
    2. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami miasta,
    3. wymagań, jakie powinien spełniać projekt budżetu obywatelskiego,
    4. szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu strategii rozwoju miasta oraz przyjęcia strategii rozwoju miasta,
    5. programów gospodarczych,
    6. programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju,
    7. współdziałania z innymi gminami oraz wydzielania na ten cel odpowiedniego majątku,
    8. współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,
    9. herbu miasta, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 320 i 1222), a także wznoszenia pomników,
    10. nadawania tytułów Honorowy Obywatel Miasta Pabianic i Zasłużony dla Miasta Pabianic,
    11. szczegółowych zasad wnoszenia inicjatyw obywatelskich, zasad tworzenia komitetów inicjatyw uchwałodawczych, zasad promocji obywatelskich inicjatyw uchwałodawczych, formalnych wymogów, jakim muszą odpowiadać składane projekty.

Realizując zadania Komisja współdziała z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego, w szczególności z:

  1. Wydziałem Spraw Społecznych i Gospodarczych;
  2. Wydziałem Spraw Obywatelskich;
  3. Wydziałem Zarządzania Kryzysowego i Informacji Niejawnych;
  4. Strażą Miejską.