W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Zezwolenie na prowadzenie placówki wsparcia dziennego

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy sprawy społeczne
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych

Karta usługi publicznej
Wydziału Spraw Społecznych i Gospodarczych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach


Zezwolenie na prowadzenie placówki wsparcia dziennego


Podstawa prawna
Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 821 z późn. zm.).

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, ul. Gabriela Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój nr 16a,
tel.: +48 42 22 54 631
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty
W celu uzyskania zezwolenia na prowadzenie placówki wsparcia dziennego, należy zwrócić się do Prezydenta Miasta Pabianic z pisemnym wnioskiem.
Do wniosku dołącza się:

  • dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, na terenie której placówka wsparcia dziennego ma prowadzić działalność*
  • odpis z właściwego rejestru,
  • oświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON oraz numerze identyfikacji podatkowej NIP,
  • statut placówki wsparcia dziennego lub jego projekt,
  • regulamin organizacyjny placówki wsparcia dziennego lub jego projekt,,
     
    * nie dotyczy placówek wsparcia dziennego prowadzonych w formie pracy podwórkowej realizowanej przez wychowawcę.

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesantów, ul. Zamkowa 16 lub Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, ul. Gabriela Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój nr 16a.
Odbiór dokumentów: Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, ul. Gabriela Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój nr 16a.

Termin realizacji
Wydanie zezwolenia na prowadzenie placówki wsparcia dziennego nastąpi w terminie ustawowym, tj. 1 miesiąc od dnia złożenia kompletnego wniosku wraz z załącznikami.

Sposób załatwienia sprawy
Wydanie zezwolenia na prowadzenie placówki wsparcia dziennego lub decyzji o odmowie wydania zezwolenia. Zezwolenia na prowadzenie placówki wsparcia dziennego wydaje się na czas nieokreślony.

Opłaty
Brak.

Tryb odwoławczy
W przypadku decyzji o odmowie wydania zezwolenia w formie decyzji administracyjnej na prowadzenie placówki wsparcia dziennego lub o cofnięciu zezwolenia, odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Pabianic.

Dodatkowe informacje

  1. Zarówno wniosek, jak i wszystkie załączone do niego dokumenty powinny być podpisane przez osoby do tego uprawnione.
  2. Cofnięcie wydanego zezwolenia następuje w przypadku, gdy podmiot któremu wydano zezwolenie na prowadzenie placówki wsparcia dziennego:
    • przestał spełniać warunki określone w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
    • nie przedstawi na żądanie Prezydenta Miasta, w wyznaczonym terminie, aktualnych dokumentów, o których mowa w art. 19 ustawy.

Załączniki

Wniosek odt, 31 kB
Informacja odt, 26 kB

Powiadom znajomego