Udzielenie ulgi w spłacie należności z tytułu grzywny nakładanej w formie mandatu karnego kredytowanego wystawionego przez Straż Miejską w Pabianicach
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | inne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Księgowości Budżetowej |
Wydział Księgowości Budżetowej
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Udzielenie ulgi w spłacie należności z tytułu grzywny nakładanej w formie mandatu karnego kredytowanego wystawionego przez Straż Miejską w Pabianicach
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2077 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz.1314)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz.1257 z późn. zm.)
Miejsce załatwienia sprawy
Referat Księgowości Budżetowej Urzędu,
ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice
pokój nr 10, tel. +48 42 22 54 656
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00
Wymagane dokumenty
- Wniosek o umorzenie/odroczenie terminu płatności/rozłożenie na raty spłaty należności (załącznik nr 1)
- Oświadczenie o sytuacji finansowej i stanie majątkowym (załącznik nr 2).
Załączniki:
- Osoba pracująca:
- zaświadczenie o wynagrodzeniu za pracę za okres 3 miesięcy poprzedzających dzień, w którym złożono wniosek,
- zaświadczenie o wynagrodzeniu z tytułu umowy zlecenia, umowy o dzieło za okres 3 miesięcy poprzedzających dzień, w którym złożono wniosek,
- w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej dokumenty potwierdzające osiągane dochody za okres 3 miesięcy poprzedzających dzień, w którym złożono wniosek;
- Emeryt/rencista:
- kserokopia odcinka emerytury lub renty za okres 3 miesięcy poprzedzających dzień, w którym złożono wniosek;
- Osoba ucząca się:
- zaświadczenie o kontynuowaniu nauki lub kserokopię legitymacji szkolnej/studenckiej potwierdzoną za zgodność z oryginałem,
- w przypadku osiągania dochodów – zaświadczenie o osiąganych dochodach z tytułu umowy o pracę lub z innych źródeł za okres 3 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym złożono wniosek;
- Osoba bezrobotna zarejestrowana w PUP:
- zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy potwierdzający jej status;
- Osoba bezrobotna niezarejestrowana w PUP:
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości dochodu osiągniętego przez wnioskodawcę w roku podatkowym poprzedzający rok złożenia wniosku;
- Rolnik:
- zaświadczenie z gminy o dochodach z gospodarstwa rolnego za okres 3 miesięcy poprzedzający dzień, w którym złożono wniosek,
- zaświadczenie o osiąganych dochodach z innych źródeł np. umowa o pracę, umowa zlecenie itp. za okres 3 miesięcy poprzedzających dzień, w którym złożono wniosek;
- Osoba odbywająca służbę wojskową:
- zaświadczenie z jednostki wojskowej o odbywaniu służby wojskowej.
- Dokumenty potwierdzające wydatki związane z utrzymaniem gospodarstwa domowego.
Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
- Osobiście - Biuro Obsługi Interesanta,
ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek 8.00 - 16.00
wtorek 8.00 - 17.00
piątek 8.00 – 15.00 - Listem poleconym poprzez Pocztę Polską na adres Urząd Miejski w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice.
Termin realizacji
W ciągu miesiąca od daty złożenia kompletnego wniosku, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy (art. 35 § 3 Kpa).
Sposób załatwienia sprawy
Wydanie decyzji administracyjnej.
Opłaty
Opłata skarbowa w wysokości 10 zł płatne na rachunek Urzędu Miejskiego:
Getin Noble Bank SA
58 1560 0013 2473 5210 8000 0002.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Pabianic w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.