Ochrona danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Pabianicach
RODO to nowe zasady ochrony danych, które wynikają z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych).
Dzięki nowym przepisom wszyscy mamy większą kontrolę nad swoimi danymi i lepszą ich ochronę oraz wiedzę o tym, co się z nimi dzieje.
W związku z wejściem RODO na Państwu, jako klientach Urzędu Miejskiego w Pabianicach nie ciążą żadne nowe obowiązki, to my dostosowujemy się do nowych przepisów.
Przepisy RODO obowiązują od 25 maja 2018 r. i są nowym elementem rzeczywistości, a ich wykładnia dopiero się tworzy. Niemniej jednak Administrator dołożył wszelkich starań, aby w pełni przestrzegać nowe przepisy prawa poprzez wdrożenie odpowiedniej wewnętrznej polityki ochrony danych, która zapewnia skuteczną ochronę Państwa danych osobowych.
Administratorem Danych, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane dane osobowe, jest Prezydent Miasta Pabianic z siedzibą w Pabianicach przy ul. Zamkowej 16, 95-200 Pabianice.
Można skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: Urząd Miejski w Pabianicach, 95-200 Pabianice ul. Zamkowa 16 lub za pośrednictwem powołanego przez niego inspektora ochrony danych, zwanego dalej „IOD”, wysyłając wiadomość na:
- adres e-mail: iod@um.pabianice.pl
- adres pocztowy: Inspektor Ochrony Danych w Urzędzie Miejskim w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice.
Przetwarzamy dane zawsze zgodnie z prawem i w konkretnym celu. Przetwarzamy nie więcej danych niż to jest koniecznie potrzebne.
Gdy pozyskaliśmy dane z innego źródła niż od Państwa, wówczas podamy źródło pochodzenia danych, a gdy ma to zastosowanie - czy pochodzą one ze źródeł publicznie dostępnych.
Dane będą przekazywane innym odbiorcom tylko na podstawie przepisów prawa.
Gdy będzie miało to zastosowanie, otrzymacie Państwo informacje o zamiarze przekazania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz warunkach tego przekazania.
Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane określają przepisy prawa.
Posiadacie Państwo prawo do:
-
żądania od Administratora dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia (wyłącznie w zakresie, w którym obowiązek przetwarzania nie wynika z przepisów prawa) lub ograniczenia przetwarzania lub o prawie wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych;
-
Jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, prawo do jej cofnięcia; w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
-
wniesienia skargi do organu nadzorczego;
-
informacji, czy podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub warunkiem zawarcia umowy oraz czy osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania i jakie są ewentualne konsekwencje niepodania danych;
-
informacji o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, jeżeli ma to miejsce, w tym o profilowaniu.