Wymeldowanie z pobytu czasowego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Karta usługi publicznej
Wydziału Spraw Obywatelskich
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Wymeldowanie z pobytu czasowego
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r. poz. 1382 ze zmianami);
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411 ze zmianami).
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich, ul. św. Jana 4, 95-200 Pabianice
pokój nr 3, tel. +48 42 22 54 614
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00
Wymagane dokumenty
- druk „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego” wypełniony i podpisany przez stronę (odrębny dla każdej osoby wymeldowującej się, również dla dziecka);
- do wglądu:
- dowód osobisty osoby wymeldowującej się lub inny dokument stwierdzający tożsamość;
Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Wydział Spraw Obywatelskich, ul. św. Jana 4, 95-200 Pabianice
Termin realizacji
Na bieżąco.
Sposób załatwienia sprawy
Załatwienie sprawy meldunkowej w formie wymeldowania z pobytu czasowego następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu druku meldunkowego.
Opłaty
Za dokonanie wymeldowania opłaty skarbowej nie pobiera się.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje
Wymeldowania należy dokonać osobiście, w sytuacji, gdy termin zameldowania jeszcze nie upłynął.
Jeżeli okres pobytu czasowego trwającego odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce tego pobytu, jest zwolniona od obowiązku wymeldowania się.
Druk „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego” można pobrać w pokoju nr 3 (parter, ul. św. Jana 4).