Zameldowanie na pobyt stały
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Karta usługi publicznej
Wydziału Spraw Obywatelskich
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Zameldowanie na pobyt stały
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r. poz. 1382 ze zmianami);
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411 ze zmianami).
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich, ul. św. Jana 4, 95-200 Pabianice
pokój nr 3, tel. +48 42 22 54 614
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00
Wymagane dokumenty
- druk „Zgłoszenie pobytu stałego” wypełniony i podpisany przez stronę (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka);
- potwierdzenie na druku faktu pobytu (zamieszkiwania) dokonane przez najemcę, właściciela lokalu;
- do wglądu:
- dowód osobisty osoby meldującej się lub inny dokument stwierdzający tożsamość;
- tytuł prawny do lokalu (np. umowa najmu, decyzja o przydziale lokalu mieszkalnego, wypis z Księgi Wieczystej).
Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Wydział Spraw Obywatelskich, ul. św. Jana 4, 95-200 Pabianice
Termin realizacji
Na bieżąco.
Sposób załatwienia sprawy
Załatwienie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu druku meldunkowego.
Opłaty
Za dokonanie zameldowania opłaty skarbowej nie pobiera się.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje
Osoba dokonująca zameldowania na pobyt stały otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu.
Druk „Zgłoszenie pobytu stałego” można pobrać w pokoju nr 3 (parter, ul. św. Jana 4).