W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Zmiana imienia i nazwiska

XML

Szczegóły

Kategoria sprawy Akta stanu cywilnego

Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

Treść

W Urzędzie Stanu Cywilnego w Pabianicach przyjmowanie interesantów odbywa się
po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty.

Tel.: +48 42 22 54 623

Konieczność umówienia wizyty nie dotyczy sporządzania bieżących aktów zgonu.

UWAGA!

Do budynku Urzędu będą mogły wejść wyłącznie osoby umówione na wizytę zachowujące środki ostrożności (zakrywanie ust i nosa) wynikające z Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Ze względu na podpisywanie dokumentów urzędowych, zaleca się posiadanie rękawiczek i własnego długopisu.






Karta usługi publicznej
Urzędu Stanu Cywilnego
Urzędu Miejskiego w Pabianicach


Zmiana imienia i nazwiska


Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 220, poz. 1414)

Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Św. Jana 4, 95-200 Pabianice
pokój nr 10, tel. +48 42 22 54 623
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty
Wniosek o zmianę imienia (nazwiska) z umotywowaniem oraz ankieta - do pobrania w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz na stronie internetowej
Oświadczenie (zgoda) drugiego z rodziców, przy zmianie imienia, nazwiska małoletniego
Odpis zupełny aktu urodzenia wnioskodawcy (przy zmianie danych zawartych w akcie urodzenia) opłacony opłatą skarbową - dla osób urodzonych poza Pabianicami
Odpis zupełny aktu małżeństwa wnioskodawcy (jeżeli wnioskodawca zawarł związek małżeński) opłacony opłatą skarbową - dla osób urodzonych poza Pabianicami
Odpis zupełny aktów urodzeń niepełnoletnich dzieci opłacony opłatą skarbową - dla osób urodzonych poza Pabianicami
Oświadczenie dziecka o zgodzie na zmianę imienia lub nazwiska (jeżeli objęte jest wnioskiem i ukończyło 13 lat, a nie ukończyło lat 18).

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Urząd Stanu Cywilnego, ul. Św. Jana 4

Termin realizacji
30 dni.

Sposób załatwienia sprawy
Zgodę na zmianę imienia i nazwiska wydaje się w formie decyzji.

Opłaty
Za decyzję o zmianie imienia lub nazwiska opłata wynosi 37 zł.
Opłatę skarbową uiszcza się w kasie USC (ul. Św. Jana 4, pokój nr 10) lub na konto Urzędu Miejskiego
GETIN NOBLE S.A. 58 1560 0013 2473 5210 8000 0002
Nie podlegają opłacie skarbowej czynności urzędowe, zaświadczenia w sprawach o przywrócenie nazwiska i imienia (imion) osób, którym bezprawnie je zmieniono, a także zstępnych i małżonków tych osób.

Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego w Łodzi za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Pabianicach. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.

Dodatkowe informacje
Osoby zamieszkałe za granicą wniosek o zmianę mogą złożyć za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej. Jeżeli niemożliwym jest przybycie do Urzędu Stanu Cywilnego dopuszcza się złożenie wniosku w formie pisemnej z podpisem notarialnie poświadczonym. Zgoda dziecka (gdy zmiana dot. dziecka powyżej lat 13) oraz zgoda drugiego z rodziców na zmianę nazwiska małoletniego powinna zostać wyrażona osobiście przed organem lub formie pisemnej z podpisem notarialnie poświadczonym. Osoby zamieszkałe za granicą mogą wyrazić zgodę za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej.




Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane