W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Zawarcie związku małżeńskiego przed Kierownikiem USC

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy akta stanu cywilnego
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego

Karta usługi publicznej
Urzędu Stanu Cywilnego
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

Zawarcie związku małżeńskiego przed Kierownikiem USC

Podstawa prawna
ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 2064 ze zm.),
ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. 2015 r. poz. 2082 ze zm.).

Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Św. Jana 4, 95-200 Pabianice
pokój nr 10, tel. +48 42 22 54 623
w godzinach:
środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

W poniedziałki USC jest nieczynne dla interesantów, za wyjątkiem rejestracji aktów zgonu na podstawie karty zgonu w godz. 8.00 - 16.00.

Wymagane dokumenty

  1. dla panny i kawalera:
    • odpisy aktów urodzeń dla osób urodzonych poza Pabianicami – opłacony opłatą skarbową
    • do wglądu: dokumenty stwierdzające tożsamość*,
  2. dla osób rozwiedzionych:
    • odpisy aktów urodzeń dla osób urodzonych poza Pabianicami – opłacony opłatą skarbową
    • odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub sentencja wyroku sądu – opłacony opłatą skarbową
    • do wglądu: dokumenty stwierdzające tożsamość*,
  3. dla wdowy i wdowca:
    • odpisy aktów urodzeń dla osób urodzonych poza Pabianicami – opłacony opłatą skarbową
    • odpis aktu zgonu współmałżonka – opłacony opłatą skarbową
    • do wglądu: dokumenty stwierdzające tożsamość*

* w przypadku paszportu zaświadczenie o zameldowaniu.

  1. gdy jedną z osób jest cudzoziemiec:
    • odpis aktu urodzenia wraz z jego tłumaczeniem sporządzonym przez tłumacza przysięgłego,
    • zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa wydane przez właściwy organ w kraju cudzoziemca lub przedstawicielstwo dyplomatyczne albo postanowienie sądu rejonowego zwalniające od obowiązku złożenia zaświadczenia o zdolności prawnej,
    • do wglądu: paszport.

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Urząd Stanu Cywilnego, ul. Św. Jana 4

Termin realizacji
Termin uroczystości ustalany jest indywidualnie. Najbliższy możliwy termin zawarcia związku małżeńskiego: po upływie miesiąca od dnia, w którym narzeczeni złożyli dokumenty i zapewnienia o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa.

Sposób załatwienia sprawy
Osoby zamierzające zawrzeć związek małżeński powinny na co najmniej miesiąc przed planowanym terminem ślubu zgłosić się do Urzędu Stanu Cywilnego (jednomiesięczny okres wyczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego).

Opłaty
Sporządzenie aktu małżeństwa - 84 zł.
Opłatę skarbową uiszcza się w kasie USC (ul. Św. Jana 4, pokój nr 10) lub na konto Urzędu Miejskiego
Santander Bank S.A. 43 1090 1304 0000 0001 5606 2327

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje

Dodatkowe informacje
Uroczystości zawarcia małżeństwa odbywają się w:

  • soboty od 14.00 do 17.00
  • czwartki od 16.00 do 17.00
  • pierwszy dzień świąt Wielkanocy i Bożego Narodzenia po ustaleniu z kierownikiem USC.

Po sporządzeniu aktu małżeństwa wydawany jest 1 bezpłatny skrócony odpis aktu małżeństwa.

Załączniki

Powiadom znajomego