Wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | akta stanu cywilnego |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Urząd Stanu Cywilnego |
Karta usługi publicznej
Urzędu Stanu Cywilnego
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą
Podstawa prawna
Art. 73 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 ze zmianami)
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Św. Jana 4, 95-200 Pabianice
pokój nr 10, tel. +48 42 22 54 623
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00
Wymagane dokumenty
Wniosek o wpisanie zagranicznego aktu urodzenia lub aktu zgonu lub aktu małżeństwa - do pobrania w USC lub na stronie internetowej
Oryginalny opis aktu stanu cywilnego wraz z urzędowym tłumaczeniem na język polski Dokument tożsamości, do wglądu
Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Urząd Stanu Cywilnego, ul. Św. Jana 4
Termin realizacji
Niezwłocznie.
Sposób załatwienia sprawy
Decyzja o wpisaniu do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą następuje niezwłocznie po dostarczeniu wymaganych dokumentów i wniesieniu opłaty.
Przy wpisie wydawane są wnioskodawcy 3 bezpłatne odpisy aktu stanu cywilnego.
Opłaty
Za wpisanie aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą opłata w wysokości 50 zł.
Opłatę skarbową uiszcza się w kasie USC (ul. Św. Jana 4, pokój nr 10) lub na konto Urzędu Miejskiego
Santander Bank S.A. 43 1090 1304 0000 0001 5606 2327
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego w Łodzi za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Pabianicach w ciągu 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Dodatkowe informacje
Transkrypcja obejmuje tylko i wyłącznie oryginały dokumentów zagranicznych wraz z ich urzędowym tłumaczeniem na język polski (nie wymagają tłumaczenia odpisy na drukach wielojęzycznych, w tym w języku polskim). Złożone dokumenty nie podlegają zwrotowi. W przypadku braku wszystkich danych akt podlega uzupełnieniu na podstawie odpisów zupełnych aktu urodzenia lub małżeństwa.