W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Złożenie deklaracji/korekty deklaracji w podatku od środków transportowych przez osoby fizyczne i prawne będące właścicielami środków transportowych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki, opłaty
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Opłat Lokalnych

Karta usługi publicznej
Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

Złożenie deklaracji/korekty deklaracji w podatku od środków transportowych przez osoby fizyczne i prawne będące właścicielami środków transportowych

Podstawa prawna

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych
Referat Podatków i Opłat Lokalnych
ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice
pokój nr 16, tel. +48 42 22 54 654
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty
Deklaracja DT-1 wraz z załącznikiem do deklaracji DT-1A - wzory są dostępne do pobrania na stronie Ministerstwa Finansów.

Załączniki:

  • kserokopia dowodu rejestracyjnego,
  • kserokopia umowy kupna lub faktury dokumentującej nabycie środka transportowego,
  • dokument z Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w sprawie zarejestrowania/wyrejestrowania pojazdu.

W przypadku korzystających z ulgi związanej z transportem kombinowanym:

  • wniosek o zwrot podatku (pisany odręcznie),
  • zestawienie przejazdów wraz z fakturami dokumentującymi przewozy (doręczone do końca marca następnego roku podatkowego).

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, ul. Zamkowa 16 (przekazanych korespondencyjnie) i Referat Podatków i Opłat Lokalnych pokój 16 ul. Zamkowa 16 lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP na adres skrytki: /1311aholak/SkrytkaESP (wymagany podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP).

Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki.

Sposób załatwienia sprawy
Wprowadzenie do ewidencji podatkowej.

Opłaty
Brak.

Tryb odwoławczy
Brak.

Dodatkowe informacje
Na podatniku ciąży obowiązek złożenia deklaracji w terminie do 15 lutego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od daty zaistnienia zdarzenia podatkowego. Podatek jest płatny w dwóch ratach: do 15 lutego i do 15 września, na indywidualnie nadane numery kont w w banku obsługującym Urząd Miejski w Pabianicach w związku z usługą masowej płatności lub w kasie nr 1 Urzędu Miejskiego w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, pok. 1 (parter), czynnej w godzinach: poniedziałek, środa, czwartek: 8.00-15.00, wtorek: 8.00-16.00, piątek: 8.00-14.00.

Powiadom znajomego