W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Zgłoszenie przez osobę fizyczną powstania/wygaśnięcia obowiązku w opłacie od posiadania psów

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki, opłaty
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Opłat Lokalnych

Karta usługi publicznej
Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

Zgłoszenie przez osobę fizyczną powstania/wygaśnięcia obowiązku w opłacie od posiadania psów

Podstawa prawna

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych
Referat Podatków i Opłat Lokalnych
ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice
pokój nr 16, tel. +48 42 22 54 654
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty
Oświadczenie podatnika - wzór dostępny w Referacie Podatków i Opłat Lokalnych lub na stronie internetowej Urzędu (druk dostępny do pobrania jako załącznik do niniejszej karty). Inne w zależności od charakteru sprawy (orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, decyzja lekarza orzecznika ZUS).

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, ul. Zamkowa 16 (przekazanych korespondencyjnie) i Referat Podatków i Opłat Lokalnych pokój 16 ul. Zamkowa 16 lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP na adres skrytki: /1311aholak/SkrytkaESP (wymagany podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP). 
Odbiór dokumentów: Korespondencja przekazywana za pośrednictwem poczty, doręczycieli UMP lub na żądanie podatnika odbiór osobisty w pok. nr 16 bądź elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP.

Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki.

Sposób załatwienia sprawy
Wprowadzenie do ewidencji podatkowej.

Opłaty
Brak.

Tryb odwoławczy
Brak.

Dodatkowe informacje
Opłaty od posiadania psów nie pobiera się od osób określonych w art. 18a ust. 2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Osoby takie powinny przedłożyć dokument potwierdzający takie uprawnienie. Fakt posiadania uprawnienia do skorzystania z wyłączenia od obowiązku zapłaty opłaty winien być zgłoszony przez właściciela psa w Urzędzie Miejskim w Pabianicach, w Referacie Podatków i Opłat Lokalnych, ul. Zamkowa 16, pokój nr 16.
Termin wniesienia opłaty, wysokość stawki i zwolnienia z opłaty określone są w Uchwale Nr XXXV/428/12 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 3 grudnia 2012 r. w sprawie opłaty od posiadania psów (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego z dnia 11 grudnia, poz. 4321). Za dany rok podatkowy opłatę wnosi się do 30 czerwca roku podatkowego. Opłatę wnosi się w kasie nr 1 Urzędu Miejskiego w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, pok. nr 1 (parter) czynnej w godzinach: poniedziałek, środa, czwartek: 8.00-15.00, wtorek: 8.00-16.00, piątek: 8.00-14.00 lub na rachunek Urzędu Miejskiego w Pabianicach prowadzony w banku obsługującym Urząd Miejski w Pabianicach nr 43 1090 1304 0000 0001 5606 2327.

Załączniki

Powiadom znajomego