W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Potwierdzenie zawarcia umowy dzierżawy

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy ochrona środowiska
Komórka odpowiedzialna Wydział Ochrony Środowiska

KARTA USŁUGI PUBLICZNEJ
Wydziału Ochrony Środowiska
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

Potwierdzenie zawarcia umowy dzierżawy

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 266 z późn. zm.) art. 28 ust. 4 pkt. 1, art. 38 pkt. 1
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1923 z późn. zm.) art. 1 ust. 1 pkt. 2, art. 2 ust. 1 pkt. 1 oraz część IV załącznika do ustawy.

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Ochrony Środowiska, ul. św. Jana 4, 95-200 Pabianice
II piętro, tel. +48 42 22 54 628
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty

  • wniosek
  • umowa dzierżawy gruntów

Termin załatwienia sprawy
Do 7 dni licząc od dnia wniesienia wniosku.

Opłata skarbowa
Uzyskanie potwierdzenia zawartej umowy dzierżawy jest zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o opłacie skarbowej 17,00  - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (art. 1 ust. 1 pkt. 2).
Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej powstaje z chwilą wniesienia wniosku.
Opłatę skarbową należy wnieść przelewem na rachunek bankowy: Urzędu Miejskiego w Pabianicach 58 1560 0013 2473 5210 8000 0002 lub do kasy Urzędu Miejskiego w Pabianicach mieszczącej się przy ul. Zamkowej 16, podając tytuł opłaty.

Tryb odwoławczy
nie przysługuje

Dodatkowe informacje
W dniu 31 lipca 2020 r. weszły w życie przepisy nakładające na prezydentów miast nowe obowiązki polegające na potwierdzaniu zawartych umów dzierżawy w trybie przepisów ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników. Działając na mocy art. 28 ust. 4 pkt 1 lub art. 38 pkt 1 tej ustawy Prezydent Miasta Pabianice właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotu dzierżawy, będzie potwierdzał zawarte od dnia 31 lipca 2020 r. na co najmniej 10 lat, pisemne umowy dzierżawy gruntów.
W związku z powyższym potwierdzenie zawarcia w/w umowy dzierżawy, dla gruntów położonych na terenie miasta Pabianice, będzie dokonywane na podstawie wniosku złożonego przez wydzierżawiającego lub dzierżawcę wraz z umową dzierżawy.
Jednocześnie nadmienia się, że Prezydent dokonuje tylko potwierdzenia zawarcia umowy, zatem nie potwierdza faktu rozwiązania lub wygaśnięcia umowy dzierżawy, nie sporządza umowy dzierżawy i nie poświadcza własnoręczności podpisów na tych umowach. Ponadto Prezydent Miasta Pabianice władny jest tylko do potwierdzenia umowy dzierżawy gruntów położonych na terenie miasta Pabianice.

Załączniki

Wniosek pdf, 134 kB

Powiadom znajomego