Zbywanie nieruchomości w celu poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zbywanie, nabywanie nieruchomości |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Gospodarki Nieruchomościami |
Karta usługi publicznej
Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Zbywanie nieruchomości w celu poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Uchwała nr XXXIV/316/04 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 22 września 2004 r. w sprawie określenia zasad nabywania nieruchomości na własność Gminy Miejskiej Pabianice ich zbywania, zamiany i darowizny, zbywania lokali mieszkalnych i użytkowych, oddawania nieruchomości w trwały zarząd, obciążania prawami rzeczowymi ograniczonymi, użyczania, wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony (ze zmianami)
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, ul. Tadeusza Kościuszki 18, 95-200 Pabianice
II piętro, lokal nr 7, tel. +48 42 22 54 650
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00
Wymagane dokumenty
- Wniosek o zbycie prawa własności lub użytkowania wieczystego nieruchomości w celu poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej.
Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, ul. Zamkowa 16 lub Wydział Gospodarki Nieruchomościami, ul. Tadeusza Kościuszki 18, 95-200 Pabianice, II piętro, lokal nr 7.
Odbiór dokumentów: Korespondencja dostarczana za pośrednictwem poczty lub doręczycieli Urzędu Miejskiego w Pabianicach bądź odbiór w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, ul. Tadeusza Kościuszki 18, 95-200 Pabianice, II piętro, lokal nr 7.
Termin realizacji
Do 30 dni od daty podpisania protokołu z rokowań.
Sposób załatwienia sprawy
- Umowa notarialna zbycia nieruchomości.
- W przypadku odmowy zbycia pismo Urzędu Miejskiego kończące sprawę.
Opłaty
- Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
- Koszty związane z zawarciem umowy notarialnej oraz wpisami sądowymi.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Dodatkowe informacje
Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu:
- Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z opinią urbanistyczną o możliwości samodzielnego zagospodarowania nieruchomości.
- Dokumentacja wieczysto – księgowa (przeprowadzenie postępowania ustalającego roszczenia osób trzecich w stosunku do nieruchomości objętych wnioskiem).
- Operat podziału nieruchomości (w przypadku konieczności dokonania podziału).
- Opinia właściwej komisji Rady Miejskiej, jeżeli wartość nieruchomości przekracza 50 000 zł.
- Uchwała Rady Miejskiej, jeżeli wartość nieruchomości przekracza 300 000 zł.
- Zarządzenie Prezydenta Miasta Pabianic w sprawie przeznaczenia nieruchomości do zbycia wraz z wykazem tej nieruchomości podanym do publicznej wiadomości
- Protokół z rokowań.
Nieruchomości zbywane są na warunkach ustalonych na podstawie wyceny dokonanej przez rzeczoznawcę majątkowego.