Nabycie nieruchomości na rzecz Gminy Miejskiej Pabianice
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zbywanie, nabywanie nieruchomości |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Gospodarki Nieruchomościami |
Karta usługi publicznej
Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Nabycie nieruchomości na rzecz Gminy Miejskiej Pabianice
Podstawa prawna
Ustawa z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
Uchwała Rady Miejskiej w Pabianicach nr XXXIV/316/04 z 22 września 2004 r. w sprawie określenia zasad nabywania nieruchomości na własność Gminy Miejskiej Pabianice, ich zbywania, zamiany, darowizny, zbywania lokali mieszkalnych i użytkowych, oddawania nieruchomości w trwały zarząd, obciążania prawami rzeczowymi ograniczonymi, użyczania, wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony (z późniejszymi zmianami).
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Gospodarki Nieruchomościami, ul. Tadeusza Kościuszki 18, 95-200 Pabianice
II piętro, lokal nr 7, tel. +48 42 22 54 650, +48 42 22 54 603
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00
Wymagane dokumenty
- Wniosek o nabycie nieruchomości na rzecz Gminy Miejskiej Pabianice
Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, ul. Zamkowa 16 lub Wydział Gospodarki Nieruchomościami, ul. Tadeusza Kościuszki 18, 95-200 Pabianice, II piętro, lokal nr 7.
Odbiór dokumentów: Korespondencja dostarczana za pośrednictwem poczty lub doręczycieli Urzędu Miejskiego w Pabianicach bądź odbiór w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, ul. Tadeusza Kościuszki 18, 95-200 Pabianice, II piętro, lokal nr 7.
Termin realizacji
Do 60 dni od daty zgromadzenia pełnej dokumentacji i uzyskania kontrasygnaty Skarbnika Miasta.
Sposób załatwienia sprawy
- Umowa notarialna nabycia nieruchomości.
- W przypadku braku zgody na nabycie nieruchomości przez Gminę Miejską Pabianice – pismo Urzędu Miejskiego kończące sprawę.
Opłaty
Brak.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Dodatkowe informacje
- Uzyskanie opinii urbanistycznej.
- Zebranie materiałów geodezyjno-kartograficznych.
- Zlecenie rzeczoznawcy majątkowemu wykonanie operatu szacunkowego określającego wartość nieruchomości.
- Ustalenie ceny nieruchomości.
- Uzyskanie opinii merytorycznej komisji Rady Miejskiej w Pabianicach.
- Uzyskanie kontrasygnaty Skarbnika Miasta Pabianic.
- Sporządzenie protokołu z rokowań.