Uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie: Ochrony przed bezdomnymi zwierzętami; Prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt na terenie Miasta Pabianic; Prowadzenia grzebowisk i...
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | opieka nad zwierzętami |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Ochrony Środowiska |
KARTA USŁUGI PUBLICZNEJ
Wydziału Ochrony Środowiska
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie:
- Ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.
- Prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt na terenie Miasta Pabianic.
- Prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Miasta Pabianic.
Podstawa prawna
- art. 7 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt;
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998 r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt;
- uchwała Nr VII/63/15 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 26 lutego 2015 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebalisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie miasta Pabianic;
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. KPA;
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Ochrony Środowiska, ul. św. Jana 4, 95-200 Pabianice
II piętro, tel. +48 42 22 54 628
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00
Wymagane dokumenty
wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie danego rodzaju działalności wraz z załącznikami:
- Aktualne zaświadczenie/oświadczenie o braku zaległości podatkowych;
- Aktualne zaświadczenie/oświadczenie o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne;
- Dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej (nie dotyczy przedsiębiorców figurujących w bazie danych CEIDG);
- Stosowne do prowadzonego rodzaju działalności kopie dokumentów określone w załącznikach do uchwały Nr VII/63/15 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 26 lutego 2015 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebalisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie miasta Pabianic (oryginały do wglądu);
- Oświadczenie o dysponowaniu obiektami i specjalistycznym atestowanym sprzętem niezbędnym do prawidłowego prowadzenia działalności;
- Oświadczenie o dysponowaniu przeszkoloną kadrą w zakresie prowadzonej działalności;
- Oświadczenie o niekaralności;
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
W przypadku złożenia kopii, należy dostarczyć oryginały dokumentów do wglądu.
Termin załatwiania sprawy
Wydanie decyzji administracyjnej następuje bez zbędnej zwłoki jednak nie później niż w ciągu miesiąca. W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Organ administracji publicznej, przed wydaniem zezwolenia, może:
- wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem;
- dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.
Opłaty
- 616,00 zł – opłata skarbowa za wydanie zezwolenia
- 308,00 zł – opłata skarbowa za przedłużenie terminu ważności lub zmianę warunków wydanego zezwolenia, jeżeli dotyczy rozszerzenia zakresu działalności objętej zezwoleniem (50% stawki określonej od zezwolenia);
- 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłatę skarbową należy wnieść przelewem na rachunek bankowy: Urzędu Miejskiego w Pabianicach 58 1560 0013 2473 5210 8000 0002 lub do kasy Urzędu Miejskiego w Pabianicach mieszczącej się przy ul. Zamkowej 16, podając tytuł opłaty.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Prezydenta Miasta Pabianic w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji.