W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej przez osobę prawną lub osobę fizyczną

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy oświata
Komórka odpowiedzialna Wydział Edukacji Kultury i Sportu

Karta usługi publicznej
Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu
Urzędu Miejskiego w Pabianicach


Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej przez osobę prawną lub osobę fizyczną


Podstawa prawna
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zmianami);
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 4 marca 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej przez osobę prawną lub osobę fizyczną (Dz. U. z 2004 r. Nr 46, poz. 438).

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Edukacji, Kultury i Sportu, ul. św. Jana 10, II piętro, 95-200 Pabianice
tel. +48 42 22 54 652
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o udzielenie zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej – druk do pobrania w Wydziale Edukacji, Kultury i Sportu lub na stronie internetowej Urzędu, jeżeli wniosek pisany jest odręcznie powinien zawierać następujące informacje:
    1. oznaczenie założyciela szkoły lub placówki publicznej i jego siedziby, a w przypadku założyciela będącego osoba fizyczną – miejsca zamieszkania;
    2. w przypadku osoby prawnej – wskazanie organu uprawnionego do prowadzenia w imieniu założyciela spraw szkoły lub placówki publicznej;
    3. określenie typu szkoły lub rodzaju placówki publicznej, daty rozpoczęcia jej działalności, przewidywanej liczby uczniów (słuchaczy);
    4. wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki publicznej, wraz z informacją o jej warunkach lokalowych oraz wyposażeniu w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do realizacji zadań statutowych.
  • Załączniki:
    1. aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego i kopię statutu lub innego dokumentu stanowiącego podstawę funkcjonowania osoby prawnej, a w przypadku osoby fizycznej – kserokopia dowodu osobistego potwierdzająca imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania, dowód osobisty do wglądu;
    2. projekt aktu założycielskiego szkoły lub placówki publicznej;
    3. projekt statutu szkoły lub placówki publicznej;
    4. opinie właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej i państwowego powiatowego inspektora sanitarnego o warunkach bezpieczeństwa i higieny w budynku, w którym będzie się mieścić szkoła lub placówka publiczna, i najbliższym jego otoczeniu;
    5. wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce publicznej, wraz z informacją o ich kwalifikacjach;
    6. zobowiązanie do zapewnienia warunków działania szkoły lub placówki publicznej, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, oraz zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół i placówek publicznych.


Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Wydział Edukacji, Kultury i Sportu, ul. św. Jana 10, II piętro.
Odbiór dokumentów: Wydział Edukacji, Kultury i Sportu, ul. św. Jana 10, II piętro.

Termin realizacji
Do 30 dni od daty zgłoszenia i złożenia pełnej dokumentacji.

Sposób załatwienia sprawy
Udzielenie lub odmowa udzielenia zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej.

Opłaty
Brak.

Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Prezydenta Miasta Pabianic w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Dodatkowe informacje
Wniosek o udzielenie zezwolenia, łącznie z projektami aktu założycielskiego i statutu, powinien być złożony nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok uruchomienia szkoły lub placówki. Termin ten może zostać przedłużony za zgodą organu jednostki samorządu terytorialnego.
Zezwolenie na założenie szkoły lub placówki publicznej jest udzielane po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty.




Załączniki

Powiadom znajomego