Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | oświata |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Edukacji Kultury i Sportu |
Karta usługi publicznej
Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zmianami).
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Edukacji, Kultury i Sportu, ul. św. Jana 10, II piętro, 95-200 Pabianice
tel. +48 42 22 54 652
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00
Wymagane dokumenty
Zgłoszenie do ewidencji powinno zawierać:
- oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby;
- określenie odpowiednio typu i rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania;
- wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających:
- możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno - wychowawczych;
- realizację innych zadań statutowych;
- bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami.
- statut szkoły lub placówki;
- dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;
- zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty w przypadku szkoły podstawowej i gimnazjum.
Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Wydział Edukacji, Kultury i Sportu, ul. św. Jana 10, II piętro.
Odbiór dokumentów: Wydział Edukacji, Kultury i Sportu, ul. św. Jana 10, II piętro.
Termin realizacji
Wydział Edukacji, Kultury i Sportu dokonuje wpisu do ewidencji w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia wraz z kompletem dokumentacji oraz z urzędu doręcza zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.
Sposób załatwienia sprawy
Dokonanie wpisu do ewidencji i wydanie zaświadczenia.
Opłaty
Brak.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji o odmowie wpisu do ewidencji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Prezydenta Miasta Pabianic w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dodatkowe informacje
W przypadku szkoły podstawowej i gimnazjum ubiegających się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności wpis do ewidencji może nastąpić, jeżeli osoba prowadząca przedstawi pozytywną opinię kuratora oświaty o spełnianiu wymagań określonych w art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty.