W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Uzyskanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy alkohol
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych

Karta usługi publicznej
Wydziału Spraw Społecznych i Gospodarczych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

Uzyskanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi   (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2151)
Uchwała Rady Miejskiej w Pabianicach nr Nr XX/240/20 z dnia 24 czerwca 2020 roku oraz Uchwała Rady Miejskiej w Pabianicach Nr LXIV/603/23 z dnia 25 kwietnia 2023 roku zmieniające uchwałę nr LVII/733/18 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Miasta Pabianice
Uchwała Rady Miejskiej w Pabianicach nr LVII/732/18 z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wprowadzenia odstępstwa od zakazu spożywania napojów alkoholowych na terenie Miasta Pabianice (Dz. Urz. Województwa Łódzkiego z dnia 16.08.2018 r., poz. 4142)

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, ul. Gabriela Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój nr 16a, tel. +48 42 22 54 631
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00–16.00
wtorek: 8.00–17.00
piątek: 8.00–15.00

Przerwa codziennie poniedziałek–piątek w godz. 12.00–13.00

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zezwoleń na sprzedaż / sprzedaż i podawanie / napojów alkoholowych – do pobrania w  Wydziale Spraw Społecznych i Gospodarczych lub na stronie internetowej Urzędu
  • załączniki:
    • dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych (kopia),
    • pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
    • decyzja właściwego inspektora sanitarnego o zatwierdzaniu zakładu, o której mowa w art. 65 ust. 1 pkt 2 ustawy z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia  (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 z późn. zm.).

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesantów, ul. Zamkowa 16 lub Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, ul. Gabriela Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój 16a.
Odbiór dokumentów: Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, ul. Gabriela Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój 16a.

Termin realizacji
1 miesiąc.

Sposób załatwienia sprawy
Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.

Opłaty
Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają działalność w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych wnoszą opłatę przed wydaniem zezwolenia w wysokości:

  • 525 zł – zezwolenie na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
  • 525 zł – zezwolenie na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
  • 2100 zł – zezwolenie na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych, przed wydaniem kolejnego zezwolenia, wnoszą opłatę w wysokości uzależnionej od wartości sprzedaży w roku poprzednim (ustaloną na podstawie pisemnego oświadczenia przedsiębiorcy o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim, składanego do dnia 31 stycznia):

  • 1,4% ogólnej wartości sprzedaży w roku poprzednim napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa jeżeli wartość sprzedaży przekroczyła 37 500 zł,
  • 1,4% ogólnej wartości sprzedaży w roku poprzednim napojów zawierających od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa) jeżeli wartość sprzedaży przekroczyła 37 500 zł,
  • 2,7% ogólnej wartości sprzedaży w roku poprzednim napojów zawierających powyżej 18% alkoholu jeżeli wartość sprzedaży przekroczyła 77 000 zł.

Opłata za korzystanie z zezwolenia wnoszona jest w każdym roku kalendarzowym, objętym zezwoleniem w wysokości jak powyżej.
Opłaty te uiszcza się przed wydaniem zezwoleń. Corocznie w miesiącu styczniu, na podstawie wykazanych obrotów za rok ubiegły, wyliczane są opłaty na bieżący rok kalendarzowy. Opłaty mogą być wnoszone w 3 ratach, w ustawowo określonych terminach: do dnia 31.01, 31.05, 30.09 lub jednorazowo do 31.01 w kasie Urzędu Miejskiego w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, (poniedziałek–piątek 8.00–15.00, I piętro) lub na konto: Santander Bank Polska S.A., al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa nr 16 1090 1304 0000 0001 5606 2328.

Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Pabianic.

Dodatkowe informacje
Zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych wydawane są na okres 6 lat.

Załączniki

Powiadom znajomego