W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Uzyskanie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, dokonanie zmiany, zawieszenia, wznowienia i wykreślenia wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy działalność gospodarcza
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych

Karta usługi publicznej
Wydziału Spraw Społecznych i Gospodarczych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

Uzyskanie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, dokonanie zmiany, zawieszenia, wznowienia i wykreślenia wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 26 stycznia 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej (Dz. U. poz. 650)
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 221 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji i Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 541)
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz.U. z 2022 poz. 470.)
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców (Dz.U. poz. 648)

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, Pabianice, ul. Gabriela Narutowicza 33, pokój nr 16,
tel. +48 42 22 54 631
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00–12.00, 13.00–16.00
wtorek: 8.00–12.00, 13.00–17.00
piątek: 8.00–12.00, 13.00–15.00

Wymagane dokumenty

  • wniosek CEIDG-1 o wpis do ewidencji działalności gospodarczej wraz z załącznikami określonymi we wniosku (dostępne na stronie www.CEIDG.gov.pl)
  • dowód osobisty (do wglądu)

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesantów, Pabianice, ul. Zamkowa 16 lub Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, Pabianice, ul. Gabriela Narutowicza 33, pokój nr 16.

Termin realizacji
1 dzień roboczy.

Sposób załatwienia sprawy
Rejestracja w CEIDG.

Opłaty
Brak.

Tryb odwoławczy
Brak.

Dodatkowe informacje
Przedsiębiorca zgłasza się do:

  • Urzędu Skarbowego w Pabianicach, ul. Zamkowa 26,
  • Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Pabianicach, ul. Tadeusza Kościuszki 31.
     

Ponadto zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym w Wydziale Spraw Społecznych pok. nr 16 zainteresowani mają zapewnione:

  1. wgląd do Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD);
  2. urzędowych formularzy wniosków wymaganych ustawą umożliwiających rejestrację spółek jawnych;
  3. dostępu do informacji o wysokości opłat, sposobie ich uiszczania oraz o właściwości miejscowej sądów rejestrowych.

Załączniki

Powiadom znajomego