Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | sprawy społeczne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych |
Karta usługi publicznej
Wydziału Spraw Społecznych i Gospodarczych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełnić lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy
Uchwała Nr XLVIII/618/17 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 27 listopada 2017 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, ul. Gabriela Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój nr 14,
tel.: +48 42 22 54 632, +48 42 22 54 688
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00
Wymagane dokumenty
Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych składany wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego:
https://empatia.mpips.gov.pl
Do wniosku dołącza się:
- oświadczenie o dokonaniu opłaty,
- w przypadku żłobków – decyzja komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej i decyzja właściwego państwowego inspektora sanitarnego,
- w przypadku klubów dziecięcych – decyzja komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej i pozytywna opinia prezydenta miasta w zakresie spełnienia wymagań lokalowych i sanitarnych/decyzja właściwego państwowego inspektora sanitarnego.
W celu sprawdzenia zgodności danych zawartych we wniosku prezydent miasta może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
Termin realizacji
7dni.
Sposób załatwienia sprawy
Zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Odmowa wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych w formie decyzji administracyjnej.
Opłaty
Zgodnie z uchwałą Nr XLVIII/618/17 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 27 listopada 2017 r. wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 1.000 zł.
Opłatę uiszcza się przed złożeniem wniosku w kasie Urzędu Miejskiego w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, I piętro (poniedziałek, środa, czwartek 8.00 – 15.00, wtorek 8.00 – 16.00, piątek 8.00 – 14.00) lub na konto:
Santander Bank Polska S.A., al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa nr 16 1090 1304 0000 0001 5606 2328.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Pabianic.
Dodatkowe informacje
Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Rejestr prowadzi Prezydent Miasta Pabianic przy użyciu systemu teleinformatycznego.
Informację o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych oraz wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych składa się również za pomocą systemu teleinformatycznego: https://empatia.mpips.gov.pl