W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Rozpatrywanie skarg mieszkańców

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy skargi
Komórka odpowiedzialna Sekretariat Prezydenta Miasta

Karta usługi publicznej
Sekretariatu Prezydenta Miasta
Urzędu Miejskiego w Pabianicach


Rozpatrywanie skarg mieszkańców


Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, ze zmianami)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).

Miejsce załatwienia sprawy
Sekretariat Prezydenta Miasta, ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice
pokój nr 20, tel. + 48 42 22 54 615
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty
Pismo zawierające: imię i nazwisko, dane teleadresowe, treść skargi, podpis.
Przyjmowane są kserokopie dokumentów, które skarżący życzy sobie dołączyć do skargi.

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, ul. Zamkowa 16 lub Sekretariat Prezydenta Miasta, ul. Zamkowa 16, pokój nr 20.
Odbiór dokumentów: Korespondencja do osoby składającej skargę przesyłana jest pocztą lub za pośrednictwem gońców.

Termin realizacji
Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Sposób załatwienia sprawy
Zawiadomienie skarżącego o sposobie załatwienia sprawy.

Opłaty
Nie podlega opłacie.

Tryb odwoławczy
Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ją ponowić - w przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, udzielający odpowiedzi może podtrzymać swoje stanowisko.
Wojewódzki Sąd Administracyjny.

Dodatkowe informacje
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.


Wydanie 1/01.07.2011 r.


Powiadom znajomego