W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Radca Prawny

Radca Prawny

95-200 Pabianice
ul. Zamkowa 16
III piętro, pokój nr 35

tel.: +48 42 22 54 676
fax: +48 42 22 54 669
 

Do zadań Radcy Prawnego należy w szczególności:

  1. wykonywanie obsługi prawnej organów Miasta i Wydziałów Urzędu m.in. w zakresie udzielania porad prawnych, sporządzania opinii prawnych, przygotowywania decyzji administracyjnych i pism urzędowych;
  2. udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych organów Miasta i ich opiniowanie pod względem zgodności z przepisami prawa;
  3. prowadzenie spraw związanych z dziedziczeniem spadku przez Miasto po zmarłym spadkodawcy;
  4. wykonywanie zastępstwa sądowego;
  5. prowadzenie i udostępnianie zbioru przepisów prawnych;
  6. udzielanie wyjaśnień w sprawie obowiązującego stanu prawnego w zakresie działania Rady, Prezydenta;
  7. informowanie Prezydenta, Przewodniczącego Rady oraz kierowników komórek organizacyjnych Urzędu o zmianach w obowiązującym stanie prawnym;
  8. informowanie Prezydenta o uchybieniach w działalności Urzędu w zakresie przestrzegania prawa i skutkach prawnych tych uchybień;
  9. obsługa prawna sesji Rady;
  10. współpraca z kancelarią prawną obsługującą Urząd.

Administracyjną obsługę Radcy Prawnego zapewnia Stanowisko ds. administracyjnej obsługi radcy prawnego, funkcjonujące w strukturze Kancelarii Prezydenta Miasta.

Powiadom znajomego