Radca Prawny
Radca Prawny
95-200 Pabianice
ul. Zamkowa 16
III piętro, pokój nr 35
Do zadań Radcy Prawnego należy w szczególności:
- wykonywanie obsługi prawnej organów Miasta i Wydziałów Urzędu m.in. w zakresie udzielania porad prawnych, sporządzania opinii prawnych, przygotowywania decyzji administracyjnych i pism urzędowych;
- udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych organów Miasta i ich opiniowanie pod względem zgodności z przepisami prawa;
- prowadzenie spraw związanych z dziedziczeniem spadku przez Miasto po zmarłym spadkodawcy;
- wykonywanie zastępstwa sądowego;
- prowadzenie i udostępnianie zbioru przepisów prawnych;
- udzielanie wyjaśnień w sprawie obowiązującego stanu prawnego w zakresie działania Rady, Prezydenta;
- informowanie Prezydenta, Przewodniczącego Rady oraz kierowników komórek organizacyjnych Urzędu o zmianach w obowiązującym stanie prawnym;
- informowanie Prezydenta o uchybieniach w działalności Urzędu w zakresie przestrzegania prawa i skutkach prawnych tych uchybień;
- obsługa prawna sesji Rady;
- współpraca z kancelarią prawną obsługującą Urząd.
Administracyjną obsługę Radcy Prawnego zapewnia Stanowisko ds. administracyjnej obsługi radcy prawnego, funkcjonujące w strukturze Kancelarii Prezydenta Miasta.