W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Samodzielne stanowisko ds. energetyki

Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. energetyki należy w szczególności:

  1. analiza stanu gospodarki energetycznej miasta oraz określenie celów i kierunków działania koniecznych do założenia w strategiach, programach i dokumentach programowych;
  2. planowanie i organizacja działań dotyczących rozwoju miejskiej infrastruktury technicznej w zakresie energii elektrycznej, sieci ciepłowniczej, sieci gazowej i odnawialnych źródeł energii;
  3. planowanie i prowadzenie działań w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe;
  4. utworzenie i aktualizacja bazy efektywności energetycznej Miasta;
  5. prowadzenie działań mających na celu racjonalizację zużycia energii i promocję rozwiązań zmniejszających zużycie energii na obszarze miasta;
  6. inicjowanie i współdziałanie z innymi podmiotami przy realizacji projektów z obszaru efektywności energetycznej oraz stosowania odnawialnych źródeł energii;
  7. dokonywanie oceny potencjału wytwarzania energii elektrycznej w wysokosprawnej kogeneracji oraz efektywnych energetycznie systemów ciepłowniczych lub chłodniczych na obszarze miasta;
  8. opracowywanie, monitorowanie i aktualizacja wymaganych dokumentów programowych w zakresie efektywności energetycznej;
  9. określanie wskaźników dotyczących realizacji celów wynikających z dokumentów strategicznych związanych z efektywnością energetyczną;
  10. analizowanie i opiniowanie planów rozwoju działających na terenie miasta przedsiębiorstw energetycznych oraz monitoring ich realizacji;
  11. prowadzenie działań informacyjnych dotyczących przedsięwzięć niskoemisyjnych i służących poprawie efektywności energetycznej, możliwych formach dofinansowania tych działań;
  12. opracowanie i realizacja planu gospodarki niskoemisyjnej;
  13. realizacja zadań w zakresie poprawy jakości powietrza poprzez likwidację niskiej emisji;
  14. sporządzenie wymaganych przepisami prawa raportów i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań;
  15. współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu i innymi podmiotami w realizacji zadań;
  16. wykonywanie innych zadań z zakresu gospodarki energetycznej miasta określonych w przepisach prawa.

Powiadom znajomego