Samodzielne stanowisko ds. kontroli wewnętrznej
Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. kontroli wewnętrznej (stosującego symbol KW) należy w szczególności:
- dokonywanie kontroli przestrzegania celowości zaciąganych zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych;
- badanie i porównywanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym pod względem legalności, gospodarności, celowości i rzetelności:
- pobierania i gromadzenia środków publicznych,
- zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych,
- udzielania zamówień publicznych,
- zwrotu środków publicznych przez Urząd i gminne jednostki organizacyjne;
- badanie i ocena:
- dowodów księgowych oraz zapisów w księgach rachunkowych,
- systemu gromadzenia środków publicznych, dysponowania nimi oraz gospodarowania mieniem,
- efektywności i gospodarności zarządzania finansowego w Urzędzie;
- opracowywanie i przedstawianie Prezydentowi do zatwierdzenia rocznych planów kontroli wydziałów Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych;
- dokonywanie czynności kontrolnych i sporządzanie z nich protokołów, sprawozdań oraz wniosków i zaleceń;
- opracowywanie projektów wystąpień pokontrolnych;
- sporządzanie i przedstawianie Prezydentowi sprawozdań z wykonania planu kontroli wewnętrznej;
- bieżące i niezwłoczne informowanie na piśmie Prezydenta o ujawnionych nieprawidłowościach;
- przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów z przeprowadzonych kontroli wewnętrznych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
- składanie wniosków do Prezydenta o powołanie specjalisty do udziału w prowadzonych czynnościach kontrolnych;
- wykonanie innych zadań wynikających z ustaw i przepisów szczególnych.