W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi - 2022 r.

Gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi w Pabianicach objęte są tylko nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.

Od stycznia 2022 roku obowiązywać będą nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Określone zostały w uchwale Nr XL/417/21 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 12 listopada 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawek tej opłaty (Dziennik Urzędowy Woj. Łódzkiego z 2021 r. poz. 5574 z dnia 24 listopada 2021 r.).

Stawki opłaty wynoszą 34,00 zł miesięcznie od osoby zamieszkującej nieruchomość. Przy czym, jeżeli właściciel nieruchomości (zdefiniowany w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach) nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, stawka opłaty podwyższonej wynosi 68,00 zł od osoby.

Z początkiem roku 2022 r. rozpocznie się doręczanie  wszystkim zobowiązanym zawiadomień o zmianie stawki opłaty za odpady komunalne. Przesyłki na terenie miasta doręczane będą przez doręczycieli tut. urzędu.

Terminy zapłaty opłaty:

  • za styczeń i luty do 10 marca,
  • za marzec i kwiecień do 10 maja,
  • za maj i czerwiec do 10 lipca,
  • za lipiec i sierpień do 10 września,
  • za wrzesień i październik do 10 listopada,
  • za listopada i grudzień do 10 stycznia następnego roku.

Opłata płatna jest:

  • na numer rachunku bankowego UMP prowadzony w Getin Noble Bank S.A. :
    04 1560 0013 2473 5210 8000 0004,
  • w kasie nr 3 na I piętrze, w budynku UMP przy ul. Zamkowej 16, czynnej: poniedziałek, środa, czwartek 8-15, wtorek 8-16, piątek 8-14.

Od należności nie uregulowanych w  terminie zapłaty naliczane są odsetki.

Opłata nie zapłacona w terminie płatności, podlega ściągnięciu w trybie postępowania egzekucyjnego w administracji prowadzonego przez Naczelnika Urzędu Skarbowego i działającego w jego imieniu poborcę skarbowego, co naraża podatnika na ponoszenie dodatkowych kosztów egzekucyjnych. 

Zbiórka odpadów wielkogabarytowych organizowana przez Miasto Pabianice, odbywa się w wyznaczonych dla danej ulicy terminach. Zatem odpady te należy wystawiać w dniu poprzedzającym zbiórkę odpadów.

Szczegółowe informacje dot. podatku udzielane są w Referacie Opłat za Odpady Komunalne ul. Zamkowa 16, I piętro pok. 17. Tel.: 42 22 54 648, lub 42 22 54 645.

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane