Podatek od środków transportowych - 2020 r.
Stawki podatku na 2020 r. nie zostały zmienione. Określone są w uchwale Rady Miejskiej w Pabianicach nr XIX/229/15 z dnia 26 listopada 2015 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportu (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego z 2015 r. poz. 4841).
Deklaracje na podatek od środków transportowych na rok podatkowy należy składać organowi podatkowemu (Prezydentowi Miasta Pabianic), w terminie do dnia 15 lutego, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku oraz odpowiednio skorygować w razie zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego, lub zmianę miejsca zamieszkania, lub siedziby - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności.
Podatek od środków transportowych płatny jest w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminie do dnia 15 lutego i do dnia 15 września roku podatkowego.
Jeżeli obowiązek podatkowy powstał po dniu 1 lutego, a przed dniem 1 września danego roku, podatek za ten rok płatny jest w dwóch ratach proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego w terminie:
- w ciągu 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego - I rata,
- do dnia 15 września danego roku - II rata;
Jeżeli obowiązek podatkowy powstał od dnia 1 września danego roku, podatek za ten rok płatny jest jednorazowo w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.
W przypadku zbycia pojazdu, jego dotychczasowy właściciel płaci podatek tylko za okres do końca miesiąca, w którym nastąpiła sprzedaż przedmiotu opodatkowania. Nowy właściciel zapłaci podatek od następnego miesiąca od daty nabycia pojazdu. W przypadku zakupu pojazdu poza granicami Polski, obowiązek zapłaty podatku powstaje od pierwszego dnia miesiąca, następującego po miesiącu, w którym pojazd został zarejestrowany na terytorium RP.
Od należności nie uregulowanych w ustawowym terminie zapłaty naliczane są odsetki.
Podatek lub rata podatku, nie zapłacone w terminie płatności, podlegają ściągnięciu w trybie postępowania egzekucyjnego w administracji prowadzonego przez Naczelnika Urzędu Skarbowego i działającego w jego imieniu poborcę skarbowego, co naraża podatnika na ponoszenie dodatkowych kosztów egzekucyjnych.
Szczegółowe informacje udzielane są w Referacie Podatków i Opłat Lokalnych UMP ul. Zamkowa 16, I piętro pok. 16. Tel.: 42 22 54 654.