Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Podatek od nieruchomości - 2020 r.

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Stawki podatku na 2020 rok  zostały zmienione. Określone zostały w uchwale Nr XIV/174/19 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 25 listopada 2019 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2019 r. poz. 6733). Z początkiem lutego 2020 roku rozpocznie się doręczanie podatnikom decyzji wymiarowych na 2020 rok dla osób fizycznych. Przesyłki na terenie miasta doręczane będą przez doręczycieli UMP. Osoby fizyczne płacą podatek w 4 ratach. Jeżeli kwota podatku za rok nie przekracza 100 zł podatek płatny jest jednorazowo w terminie zapłaty raty pierwszej.

Przypominamy, że osoby prawne zobowiązane są do końca stycznia roku podatkowego złożyć deklarację podatkową na podatek od nieruchomości i dokonać wpłaty raty podatku za styczeń do 31 stycznia roku podatkowego. Raty podatku za kolejne miesiące płatne są do 15-go dnia każdego miesiąca.

Od należności nie uregulowanych w ustawowym terminie zapłaty naliczane są odsetki.

Podatek lub rata podatku, nie zapłacone w terminie płatności, podlegają ściągnięciu w trybie postępowania egzekucyjnego w administracji prowadzonego przez Naczelnika Urzędu Skarbowego i działającego w jego imieniu poborcę skarbowego, co naraża podatnika na ponoszenie dodatkowych kosztów egzekucyjnych.

Szczegółowe informacje udzielane są w Referacie Podatków i Opłat Lokalnych UMP ul. Zamkowa 16, I piętro pok. 15. Tel.: 42 22 54 646, lub 42 22 54 640.

Wzory informacji i deklaracji obowiązujące od 1 lipca 2019 r. są do pobrania na stronie Ministerstwa Finansów https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/formularze/ lub w siedzibie tut. Urzędu Miejskiego w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, pok. nr 15.

Informacje i deklaracje, które powinny zostać złożone do końca czerwca 2019 r. oraz korekty deklaracji i informacji złożonych do tej daty należy składać z wykorzystaniem dotychczasowych formularzy, których wzory zostały określone uchwałami Rady Miejskiej Pabianic. Formularze obowiązujące do dnia 30 czerwca 2019 r. są do pobrania w formie interaktywnej ze strony Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pabianicach lub w siedzibie tut. Urzędu Miejskiego w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, pok. nr 15.


Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij