Karta usługi publicznej
Wydziału Spraw Obywatelskich
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

 

Zameldowanie na pobyt czasowy

 

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2018 r. poz. 1382 ze zmianami);
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r. poz. 2411 ze zmianami).

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich, ul. św. Jana 4, 95-200 Pabianice
pokój nr 3, tel. +48 42 22 54 614
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty

  1. druk „Zgłoszenie pobytu czasowego” wypełniony i podpisany przez stronę (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka);
  2. potwierdzenie na druku faktu pobytu (zamieszkiwania) dokonane przez najemcę, właściciela lokalu;
  3. do wglądu:
    • dowód osobisty osoby meldującej się (lub inny dokument stwierdzający tożsamość);
    • tytuł prawny do lokalu (np. umowa najmu, decyzja o przydziale lokalu mieszkalnego, wypis z Księgi Wieczystej).


Miejsce złożenia i odbioru dokumentów

Wydział Spraw Obywatelskich, ul. św. Jana 4, 95-200 Pabianice

Termin realizacji
Na bieżąco.

Sposób załatwienia sprawy
Załatwienie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt czasowy następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu druku meldunkowego.

Opłaty
Za dokonanie zameldowania opłaty skarbowej nie pobiera się.

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.

Dodatkowe informacje

Osoba dokonująca zameldowania na pobyt czasowy otrzymuje stosowne zaświadczenie - na wniosek.
Zameldowanie na pobyt czasowy nie obliguje do wymiany dowodu osobistego.

Druk „Zgłoszenie pobytu czasowego” można pobrać w pokoju nr 3 (parter, ul. św. Jana 4).

 

 

[start] [koniec]



Załączniki:

Zgłoszenie pobytu czasowego
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych