W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Skorygowanie zgłoszenia przedmiotu opodatkowania w podatku od nieruchomości, rolnym, leśnym, przez osobę fizyczną

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki, opłaty
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Opłat Lokalnych

Treść

Karta usługi publicznej
Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
GB-03
POL.II.0183-1-3/15

Skorygowanie zgłoszenia przedmiotu opodatkowania w podatku od nieruchomości, rolnym, leśnym, przez osobę fizyczną


Podstawa prawna
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 849 ze zm.)
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 o podatku rolnym (Tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 1381 ze zm.)
Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 465 ze zm.)
Uchwała Nr XIX/231/15 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 26 listopada 2015 r. w sprawie określenia wzorów formularzy i deklaracji podatkowych (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2015 r., poz. 4843) zmienionej uchwałą Nr XX/239/15 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 17 grudnia 2015 r. (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2015 r., poz. 5696).
Uchwała Nr XIX/230/15 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 4 grudnia 2015 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego z 2015 r. poz. 4842).

Miejsce załatwienia sprawy
Referat Podatków i Opłat Lokalnych, ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice
pokój nr 15 tel. +48 42 22 54 640, +48 42 22 54 646
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty
W zależności od rodzaju podatku:
Informacja w sprawie podatku od nieruchomości (IN-1)
Informacja w sprawie podatku rolnego (IR-1)
Informacja w sprawie podatku leśnego (IL-1)

Załączniki:
W zależności od rodzaju podatku:
Dane o nieruchomościach (ZN-1/A)
Dane o nieruchomościach rolnych (ZR-1/A)
Dane o nieruchomościach leśnych (ZL-1/A)
W przypadku korzystających ze zwolnień od opodatkowania:
Dane o zwolnieniach (ZN-1/B)
Dane o zwolnieniach i ulgach podatkowych w podatku rolnym (ZR-1/B)
Dane o zwolnieniach w podatku leśnym (ZL-1/B)
W zależności od charakteru sprawy:
akt notarialny,
umowa najmu,
oświadczenie podatnika,
uzasadnienie dokonywanej korekty.

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, ul. Zamkowa 16 (przekazanych korespondencyjnie) i Referat Podatków i Opłat Lokalnych pokój 15 ul. Zamkowa 16.
Odbiór dokumentów: Korespondencja przekazywana za pośrednictwem poczty, doręczycieli UMP lub na żądanie podatnika osobiście w pok. 15.

Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki.

Sposób załatwienia sprawy
Wprowadzenie do ewidencji podatkowej i wystawienie decyzji.

Opłaty
Brak.

Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji podatkowej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Pabianic, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Dodatkowe informacje
Brak.



Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane