W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Pabianicach


ul. Zamkowa 16
95-200 Pabianice


tel.: +48 42 22 54 600
fax: +48 42 22 54 669


e-mail: poczta@um.pabianice.pl


NIP: 731 10 02 565
REGON: 000 516 910

Zgłoszenie obowiązku w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki, opłaty
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Opłat Lokalnych
Karta usługi publicznej
Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach
GB-23
POL.III.0183-1-2/15

Zgłoszenie obowiązku w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi


Podstawa prawna
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Tekst jednolity: Dz. U z 2013 r., poz. 1399 ze zm.)
Uchwała Nr VI/43/15 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawek tej opłaty (Dz. U. z 2015 r., poz. 307)
Uchwała Nr X/97/15 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 23 kwietnia 2015 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz terminu i miejsca składania deklaracji przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Miasta Pabianic (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 30 kwietnia 2015 r., poz. 1896).

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych, Referat Opłat za Odpady Komunalne,
ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice
pokój nr 17, tel. +48 42 22 54 648
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty
W zależności od rodzaju nieruchomości:

  • deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • Załączniki: (w zależności od rodzaju sprawy), np:
    • umowa najmu nieruchomości,
    • pełnomocnictwo (jeżeli z wnioskiem występuje inna osoba niż podatnik),
    • potwierdzenie opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa.


Miejsce złożenia dokumentów
Złożenie dokumentów: Wydział Podatków i Opłat Lokalnych, Referat Opłat za Gospodarowanie Odpadami Komunalnymi, ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice, pokój nr 17 lub Biuro Obsługi Interesanta, ul. Zamkowa 16.

Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki.

Sposób załatwienia sprawy
Wprowadzenie do ewidencji zobowiązanych w opłacie.

Opłaty
Brak.

Tryb odwoławczy
Brak.

Dodatkowe informacje
Deklaracja powinna być złożona w terminie 14 dni od zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opłaty. W przypadku, gdy w danym miesiącu na danej nieruchomości mieszkaniec zamieszkuje przez część miesiąca, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w miesiącu, w którym nastąpiła zmiana, uiszcza się w gminie, w której dotychczas zamieszkiwał, a w nowym miejscu zamieszkania - począwszy od miesiąca następnego, po którym nastąpiła zmiana.



Załączniki

Deklaracja pdf, 118 kB

Powiadom znajomego