Karta usługi publicznej
Wydziału Spraw Lokalowych - Referatu Spraw Lokalowych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

 

Uzyskanie tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Pabianice po jego utracie

 

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 1610, wraz z późn. zm.),
Uchwała Nr XXX/380/08 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 27 czerwca 2008 r. w sprawie określania zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Pabianice (tekst jednolity Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 03.04.2014 r. poz. 1609),
Ustawa z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz. 1025),
Uchwała Nr XXVIII/372/16 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 15 września 2016 r. w sprawie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Miejskiej Pabianice na lata 2017-2021 (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego z dnia 06.10.2016 r., poz. 4222),
Zarządzenie Nr 149/2017/P Prezydenta Miasta Pabianic z dnia 13 lipca 2017 r. w sprawie stawki czynszu za 1 m2 powierzchni użytkowej lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Pabianice (Dz. Urz. Woj. Łódz. z dnia 20.07.2017 r. poz. 3433).

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Lokalowych, Referat Spraw Lokalowych, 95-200 Pabianice, ul. Gabriela Narutowicza 33,
pokój nr 10, tel. +48 42 22 54 634, faks + 48 42 22 54 602
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 12.00 i 14.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 12.00 i 14.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 12.00 i 14.00 - 15.00

Wymagane dokumenty

  • wniosek o zawarcie umowy najmu zajmowanego lokalu mieszkalnego po utracie tytułu prawnego potwierdzony przez administratora budynku - wniosek dostępny w Wydziale Spraw Lokalowych lub na stronie internetowej Urzędu.

 

Załączniki:

  • opcjonalnie (do wglądu) odpowiednie dokumenty potwierdzające podawane dodatkowo informacje,
  • dokument tożsamości wnioskodawcy (do wglądu).


Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, ul. Zamkowa 16 lub Wydział Spraw Lokalowych – Referat Spraw Lokalowych, ul. Gabriela Narutowicza 33, pokój 10
Odbiór dokumentów: odpowiedź na wniosek lub podanie przesyłana na adres korespondencyjny lub do odbioru osobistego w Wydziale Spraw Lokalowych - Referacie Spraw Lokalowych, ul. Gabriela Narutowicza 33, pokój 10.

Termin realizacji
Informacja o wyrażeniu zgody lub odmowie wyrażenia zgody na zawarcie umowy udzielana jest w terminie do 30 dni od daty złożenia dokumentów. W przypadku konieczności prowadzenia postępowania wyjaśniającego, termin rozpatrzenia wniosku może zostać przedłużony.

Sposób załatwienia sprawy
Udzielenie pisemnej odpowiedzi na wniosek lub podanie.

Opłaty
Brak.

Tryb odwoławczy
Odwołanie rozpatruje Prezydent Miasta Pabianic lub upoważniony Zastępca Prezydenta Miasta Pabianic.

Dodatkowe informacje
Brak.

 

 

[start] [koniec]



Załączniki:

Wniosek o zawarcie umowy najmu zajmowanego lokalu mieszkalnego po utracie tytułu prawnego