W Urzędzie Stanu Cywilnego w Pabianicach przyjmowanie interesantów odbywa się
po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty.

Tel.: +48 42 22 54 623

Konieczność umówienia wizyty nie dotyczy sporządzania bieżących aktów zgonu.

UWAGA!

Do budynku Urzędu będą mogły wejść wyłącznie osoby umówione na wizytę zachowujące środki ostrożności (zakrywanie ust i nosa) wynikające z Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Ze względu na podpisywanie dokumentów urzędowych, zaleca się posiadanie rękawiczek i własnego długopisu.

 

 


 

 

Karta usługi publicznej
Urzędu Stanu Cywilnego
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

 

Zawarcie związku małżeńskiego przed Kierownikiem USC

 

Podstawa prawna
ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 2064 ze zm.),
ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. 2015 r. poz. 2082 ze zm.).

Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Św. Jana 4, 95-200 Pabianice
pokój nr 10, tel. +48 42 22 54 623
w godzinach:
środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

W poniedziałki USC jest nieczynne dla interesantów, za wyjątkiem rejestracji aktów zgonu na podstawie karty zgonu w godz. 8.00 - 16.00.

Wymagane dokumenty

  1. dla panny i kawalera:
    • odpisy aktów urodzeń dla osób urodzonych poza Pabianicami – opłacony opłatą skarbową
    • do wglądu: dokumenty stwierdzające tożsamość*,
  2. dla osób rozwiedzionych:
    • odpisy aktów urodzeń dla osób urodzonych poza Pabianicami – opłacony opłatą skarbową
    • odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub sentencja wyroku sądu – opłacony opłatą skarbową
    • do wglądu: dokumenty stwierdzające tożsamość*,
  3. dla wdowy i wdowca:
    • odpisy aktów urodzeń dla osób urodzonych poza Pabianicami – opłacony opłatą skarbową
    • odpis aktu zgonu współmałżonka – opłacony opłatą skarbową
    • do wglądu: dokumenty stwierdzające tożsamość*

* w przypadku paszportu zaświadczenie o zameldowaniu.

  1. gdy jedną z osób jest cudzoziemiec:
    • odpis aktu urodzenia wraz z jego tłumaczeniem sporządzonym przez tłumacza przysięgłego,
    • zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa wydane przez właściwy organ w kraju cudzoziemca lub przedstawicielstwo dyplomatyczne albo postanowienie sądu rejonowego zwalniające od obowiązku złożenia zaświadczenia o zdolności prawnej,
    • do wglądu: paszport.


Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Urząd Stanu Cywilnego, ul. Św. Jana 4

Termin realizacji
Termin uroczystości ustalany jest indywidualnie. Najbliższy możliwy termin zawarcia związku małżeńskiego: po upływie miesiąca od dnia, w którym narzeczeni złożyli dokumenty i zapewnienia o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa.

Sposób załatwienia sprawy
Osoby zamierzające zawrzeć związek małżeński powinny na co najmniej miesiąc przed planowanym terminem ślubu zgłosić się do Urzędu Stanu Cywilnego (jednomiesięczny okres wyczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego).

Opłaty
Sporządzenie aktu małżeństwa - 84 zł.
Opłatę skarbową uiszcza się w kasie USC (ul. Św. Jana 4, pokój nr 10) lub na konto Urzędu Miejskiego
GETIN NOBLE S.A. 58 1560 0013 2473 5210 8000 0002

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje

Dodatkowe informacje
Uroczystości zawarcia małżeństwa odbywają się w:

  • soboty od 14.00 do 17.00
  • czwartki od 16.00 do 17.00
  • pierwszy dzień świąt Wielkanocy i Bożego Narodzenia po ustaleniu z kierownikiem USC.

 

Po sporządzeniu aktu małżeństwa wydawany jest 1 bezpłatny skrócony odpis aktu małżeństwa.

 

[start] [koniec]



Załączniki:

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych