W Urzędzie Stanu Cywilnego w Pabianicach przyjmowanie interesantów odbywa się
po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty.

Tel.: +48 42 22 54 623

Konieczność umówienia wizyty nie dotyczy sporządzania bieżących aktów zgonu.

UWAGA!

Do budynku Urzędu będą mogły wejść wyłącznie osoby umówione na wizytę zachowujące środki ostrożności (zakrywanie ust i nosa) wynikające z Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Ze względu na podpisywanie dokumentów urzędowych, zaleca się posiadanie rękawiczek i własnego długopisu.

 

 


 

 

Karta usługi publicznej
Urzędu Stanu Cywilnego
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

 

Uzyskanie zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą

 

Podstawa prawna
Art. 71 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r., Nr 161, poz. 1688 ze zmianami)

Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Św. Jana 4, 95-200 Pabianice
pokój nr 10, tel. +48 42 22 54 623
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą - do pobrania w USC lub na stronie internetowej Urzędu
  • załączniki do wniosku:
    1. dla panny lub kawalera:
      • odpis aktu urodzenia dla osoby urodzonej poza Pabianicami – opłacony opłatą skarbową
      • do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość*,
    2. dla osoby rozwiedzionej:
      • odpis aktu urodzenia dla osoby urodzonej poza Pabianicami – opłacony opłatą skarbową
      • odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub sentencja wyroku sądu – opłacony opłatą skarbową
      • do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość*,
    3. dla wdowy lub wdowca:
      • odpis aktu urodzenia dla osoby urodzonej poza Pabianicami – opłacony opłatą skarbową
      • odpis aktu zgonu współmałżonka – opłacony opłatą skarbową
      • do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość*

* w przypadku paszportu zaświadczenie o zameldowaniu.


Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Urząd Stanu Cywilnego, ul. Św. Jana 4

Termin realizacji
Niezwłocznie

Sposób załatwienia sprawy
Zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą wydawane jest niezwłocznie po złożeniu wniosku i dostarczeniu niezbędnych dokumentów.

Opłaty
Za wydanie zaświadczenia opłata wynosi 38 zł.
Opłatę skarbową uiszcza się w kasie USC (ul. Św. Jana 4, pokój nr 10) lub na konto Urzędu Miejskiego
GETIN NOBLE S.A. 58 1560 0013 2473 5210 8000 0002.

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje

Dodatkowe informacje
Zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą jest ważne 3 miesiące. Zawarcie małżeństwa ma miejsce w okresie ważności zaświadczenia.

 

 

[start] [koniec]



Załączniki:

Wniosek
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych