Karta usługi publicznej
Urzędu Stanu Cywilnego
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

 

Odtworzenie aktu stanu cywilnego

 

Podstawa prawna
Art. 34 - 35 i art. 70 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t. j. Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 ze zmianami)

Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Św. Jana 4, 95-200 Pabianice
pokój nr 10, tel. +48 42 22 54 623
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty
Wniosek o ustalenie, odtworzenie aktu stanu cywilnego
Zaświadczenie z USC, w którym akt powinien się znajdować, stwierdzające zniszczenie lub zaginięcie ksiąg
Posiadane dokumenty posiłkowe dot. osoby, której dane mają być stwierdzone w odtwarzanym dokumencie
Zaświadczenie z USC Warszawa-Śródmieście i Łódź-Śródmieście o niefigurowaniu aktu w księgach posiadanych przez te urzędy - w przypadku, gdy zdarzenie miało miejsce poza obecnymi granicami kraju.

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Urząd Stanu Cywilnego, ul. Św. Jana 4

Termin realizacji
Niezwłocznie.

Sposób załatwienia sprawy
Na podstawie załączonych dokumentów oraz wniesieniu opłaty skarbowej decyzja administracyjna o odtworzenie aktu stanu cywilnego jest wydawana niezwłocznie.

Opłaty
Za wydanie decyzji o odtworzeniu aktu stanu cywilnego opłata w wysokości 39 zł.
Opłatę skarbową uiszcza się w kasie USC (ul. Św. Jana 4, pokój nr 10) lub na konto Urzędu Miejskiego
GETIN NOBLE S.A. 58 1560 0013 2473 5210 8000 0002.

Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Łódzkiego w Łodzi za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Pabianicach, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Dodatkowe informacje
Na potrzeby postępowania dot. ustalenia, odtworzenia aktu stanu cywilnego składa się oryginały dokumentów, które nie podlegają zwrotowi.

 

 

[start] [koniec]