Karta[start] [koniec]usługi publicznej
Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

Uzyskanie zaświadczenia o wniesieniu opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej jego utraty bez zmiany w zakresie prawa własności

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 988 ze zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 kwietnia 2002 r. w sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności (Tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r., Nr 44, poz. 419 ze zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 ze zm.)

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych
Referat Podatków i Opłat Lokalnych
ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice
pokój nr 15, tel. +48 42 22 54 659
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty
Wniosek i oświadczenie właściciela pojazdu o jego trwałej i zupełnej utracie bez zmiany w zakresie prawa własności – podanie napisane odręcznie lub na druku dostępnym w Referacie Podatków i Opłat Lokalnych, pok. 14 i na stronie internetowej Urzędu (dostępny do pobrania jako załącznik do niniejszej karty).

Załączniki:

  • kserokopia dowodu rejestracyjnego pojazdu,
  • w przypadku braku dowodu rejestracyjnego oświadczenie podatnika wyjaśniające stan rzeczy,
  • inne dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w zależności od jej charakteru,
  • potwierdzenie uiszczenia opłaty środowiskowej będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej jego utraty bez zmiany w zakresie prawa własności,
  • potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, ul. Zamkowa 16 (przekazanych korespondencyjnie) i Referat Podatków i Opłat Lokalnych pokój 14 ul. Zamkowa 16 lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP na adres skrytki: /1311aholak/SkrytkaESP (wymagany podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP). 
Odbiór dokumentów: Korespondencja przekazywana za pośrednictwem poczty, doręczycieli UMP lub na żądanie podatnika odbiór osobisty w pok. nr 14 bądź elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP.

Termin realizacji
Do 7 dni.

Sposób załatwienia sprawy
Wydanie zaświadczenia.

Opłaty

  1. Opłata środowiskowa uzależniona od parametrów pojazdu.
  2. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia - 17,00 zł.

Opłatę skarbową uiszcza się w kasie nr 1 (parter) Urzędu Miejskiego w Pabianicach, ul. Zamkowa 16 (czynnej w godzinach: poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 – 15.00, wtorek: 8.00 – 16.00, piątek: 8.00 – 14.00) lub na konto w banku obsługującym Urząd Miejski w Pabianicach nr: 58 1560 0013 2473 5210 8000 0002.
Opłatę środowiskową uiszcza się w kasie nr 2 (I piętro) Urzędu Miejskiego w Pabianicach, ul. Zamkowa 16 (czynnej w godzinach: poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 – 15.00, wtorek: 8.00 – 16.00, piątek: 8.00 – 14.00) lub na konto w banku obsługującym Urząd Miejski w Pabianicach nr: 31 1560 0013 2473 5210 8000 0003.

Tryb odwoławczy
Brak.

Dodatkowe informacje
Brak.



Załączniki:

Wniosek