Karta usługi publicznej
Biura Rady Miejskiej w Pabianicach
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

 

Rozpatrywanie skarg mieszkańców na organy gminy

 

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, ze zmianami).

Miejsce załatwienia sprawy
Biuro Rady Miejskiej w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, 95-200 Pabianice
pokój nr 31, tel. +48 42 22 54 651
w godzinach: poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty
Pismo zawierające: imię i nazwisko, dane teleadresowe, treść skargi, podpis.
Przyjmowane są kserokopie dokumentów, które skarżący życzy sobie dołączyć do skargi.

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, ul. Zamkowa 16 lub Biuro Rady Miejskiej w Pabianicach, ul. Zamkowa 16.
Odbiór dokumentów: Korespondencja do osoby składającej skargę przesyłana jest pocztą lub za pośrednictwem gońców.

Termin realizacji
Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Sposób załatwienia sprawy
Uzależniony od przedmiotu skargi, w szczególności jednak: zawiadomienie o sposobie załatwienia sprawy.

Opłaty
Nie podlega opłacie.

Tryb odwoławczy
Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę - w przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, udzielający odpowiedzi może podtrzymać swoje stanowisko.
Wojewódzki Sąd Administracyjny.

Dodatkowe informacje
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub należyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwienie spraw.

 

 

[start] [koniec]