Karta usługi publicznej
Wydziału Spraw Społecznych i Gospodarczych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

 

 

Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

 

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2011 r. Nr 45, poz. 235 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 672 z póź. zm.)
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych (Dz. U. z 2011 r. Nr 69, poz. 367)
Uchwała Nr VIII/79/11 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 29 kwietnia 2011 r. w sprawie ustalenia opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych - Referat Spraw Społecznych i Promocji Zdrowia, ul. Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój nr 13,
tel.: +48 42 22-54-632, tel./fax: +48 42 22 54 688

w godzinach: poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty

  1. Zaświadczenie o niekaralności.
  2. Oświadczenie o dokonaniu opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

oraz do wglądu:

  1. Dokument potwierdzający tożsamość.
  2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, ul. Zamkowa 16 lub Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych – Referat Spraw Społecznych i Promocji Zdrowia, ul. Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój nr 13.
Odbiór dokumentów: Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych - Referat Spraw Społecznych i Promocji Zdrowia, ul. Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój nr 13.

Termin realizacji
7dni.

Sposób załatwienia sprawy
Zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych/odmowa wpisu do rejestru w formie decyzji administracyjnej.

Opłaty
Zgodnie z uchwałą Nr VIII/79/11 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 29 kwietnia 2011 r. w sprawie ustalenia opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Opłatę uiszcza się przed złożeniem wniosku w kasie Urzędu Miejskiego w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, I piętro (poniedziałek – piątek 8.00 – 15.00, wtorek 9.00 – 16.30) lub na konto:
Getin Noble Bank S.A. 31 1560 0013 2473 5210 8000 0003.

Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Pabianic.

Dodatkowe informacje
Żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić:

  1. gminy,
  2. osoby fizyczne,
  3. osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.

Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 672 z póź. zm.) i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Rejestr prowadzi Prezydent Miasta Pabianic. Prezydent dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy.

 

 

[start] [koniec]