Karta usługi publicznej
Wydziału Spraw Społecznych i Gospodarczych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

 

Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

 

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 603 ze zm.)
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2018 r. poz. 646)
Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 8 grudnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełnić lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2017 r. poz. 2379)
Uchwała Nr XLVIII/618/17 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 27 listopada 2017 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych - Referat Spraw Społecznych i Promocji Zdrowia, ul. Gabriela Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój nr 13,
tel.: +48 42 22-54-632, tel./fax: +48 42 22 54 688
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Wymagane dokumenty
Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych składany wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego:
https://empatia.mpips.gov.pl

Do wniosku dołącza się:

  • oświadczenie o dokonaniu opłaty,
  • w przypadku żłobków – decyzja komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej i decyzja właściwego państwowego inspektora sanitarnego,
  • w przypadku klubów dziecięcych – decyzja komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej i pozytywna opinia prezydenta miasta w zakresie spełnienia wymagań lokalowych i sanitarnych/decyzja właściwego państwowego inspektora sanitarnego.


W celu sprawdzenia zgodności danych zawartych we wniosku prezydent miasta może żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.

Termin realizacji
7dni.

Sposób załatwienia sprawy
Zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Odmowa wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych w formie decyzji administracyjnej.

Opłaty
Zgodnie z uchwałą Nr XLVIII/618/17 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 27 listopada 2017 r. wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 1.000 zł.
Opłatę uiszcza się przed złożeniem wniosku w kasie Urzędu Miejskiego w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, I piętro (poniedziałek, środa, czwartek 8.00 – 15.00, wtorek 8.00 – 16.00, piątek 8.00 – 14.00) lub na konto: Getin Noble Bank S.A. 31 1560 0013 2473 5210 8000 0003.

Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Pabianic.

Dodatkowe informacje
Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 646) i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Rejestr prowadzi Prezydent Miasta Pabianic przy użyciu systemu teleinformatycznego.
Informację o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych oraz wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych składa się również za pomocą systemu teleinformatycznego: https://empatia.mpips.gov.pl

 

 

[start] [koniec]



Załączniki:

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych