Karta[start] [koniec]usługi publicznej
Wydziału Spraw Społecznych i Gospodarczych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

Uzyskanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przez przedsiębiorcę, którego działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2151)
Uchwała Rady Miejskiej w Pabianicach nr Nr XX/240/20 z dnia 24 czerwca 2020 roku oraz Uchwała Rady Miejskiej w Pabianicach Nr LXIV/603/23 z dnia 25 kwietnia 2023 roku zmieniające uchwałę nr LVII/733/18 Rady Miejskiej w Pabianicach z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Miasta Pabianice
Uchwała Rady Miejskiej w Pabianicach nr LVII/732/18 z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wprowadzenia odstępstwa od zakazu spożywania napojów alkoholowych na terenie Miasta Pabianice (Dz. Urz. Województwa Łódzkiego z dnia 16.08.2018 r., poz. 4142)

Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, ul. Gabriela Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój nr 16a, tel. +48 42 22 54 631
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00–16.00
wtorek: 8.00–17.00
piątek: 8.00–15.00

Przerwa codziennie poniedziałek–piątek w godz. 12.00–13.00

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorcy, którego działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę,
  • umowa z klientem.

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów: Biuro Obsługi Interesanta, ul. Zamkowa 16 lub Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, ul. Gabriela Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój 16a.
Odbiór dokumentów: Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, ul. Gabriela Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój 16a.

Termin realizacji
1 miesiąc.

Sposób załatwienia sprawy
Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorcy, którego działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę.

Opłaty
Opłatę za sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorcy, którego działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę:

  • za zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa – 525,00 zł rocznie.
  • za zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów o zawartości od 2,5% do 18% alkoholu – 525,00 zł rocznie.
  • za zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów o zawartości powyżej 18% alkoholu – 2100,00 zł rocznie.

Opłatę wnosi się w kasie Urzędu Miejskiego w Pabianicach, ul. Zamkowa 16, (poniedziałek–piątek 8.00–15.00, I piętro) lub na konto: GETIN NOBLE BANK S.A. nr 31 1560 0013 2473 5210 8000 0003.

Tryb odwoławczy
Na decyzję o odmowie wydania zezwolenia przysługuje stronie odwołanie, które wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Pabianic w terminie 14 dni od doręczenia decyzji odmownej.

Dodatkowe informacje

  • Przedsiębiorcom, których działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę, zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych mogą być wydawane na okres do 2 lat.
  • Zezwolenie nie stanowi podstawy do prowadzenia ogólnodostępnej sprzedaży lub sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.


Załączniki:

Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż alkoholu - imprezy zamknięte -aktualny